مدیر امور طرح های توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از تهیه شناسنامه طرح های تامین آب در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی باقر آبادی این طرح را شامل حفر و لوله گذاری و آزمایش پمپاژ 25 حلقه چاه آب شرب و تجهیز و برق رسانی 32 حلقه چاه آب شرب در سال جاری اعلام کرد .

وی گفت : ارتقاء ظرفیت تولید آـب شرب شهرهای مواجه با کسری ویا در آستانه تنش آبی و بهبود بهره برداری و کاهش انرزی از چاه های جابجا شده از دستاوردهای اجرای طرح است.

مدیر امور طرح های توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود : با اجرای این طرح 440 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شهرهای استان (به جز مشهد) افزوده خواهد شد.

باقر آبادی با بیان اینکه در امسال 30 شهر استان با جمعیت یک میلیون و 148 هزار نفر با کمبود آب مواجهند ، ازگلبهار ، نیشابور ، سبزوار وطرقبه به عنوان شهرهایی با بیشترین تنش آبی در استان نام برد.

وی وظیفه اصلی این امور را اجرای طرح های توسعه و تامین آب شرب وبهداشتی از طریق حفر و تجهیز و برقرسانی چاه های جدید و جابجایی چاه های قدیم دانست وافزود: افزایش ظرفیت تامین آب در سال قبل بر اساس بودجه مصوب 550 لیتردر ثانیه تعیین شده بود که این میزان با 28درصد افزایش به 709 لیتر درثانیه در پایان سال 94 رسید.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار