استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش مصرف آب و استفاده ی بهینه از این نعمت خدادادی به ویژه درمشهد تاکید کرد.

تاکیداستاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش مصرف آببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در حاشیه ی بازدید از پروژه های آب و فاضلاب حاشیه ی شهر مشهد بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش مصرف آب و استفاده ی بهینه از این نعمت خدادادی به ویژه در شهر مشهد مقدس با توجه به حجم بالای تقاضا و تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی، تاکید کرد .
وی احداث تصفیه خانه و باز چرخانی آب به منظور تامین آب مورد نیاز صنعت و آبیاری فضای سبز را ضروری دانست و افزود: تحقق این مهم کاهش مصرف را به دنبال دارد.
استاندار خراسان رضوی، مکانیزه کردن کشاورزی، استفاده از روش های نوین آبیاری، اصلاح کشت و بذر، توسعه ی کشت های گلخانه ای و همچنین ترمیم شبکه های انتقال آب را از دیگر مواردی دانست که در همین راستا دنبال می شود.
رشیدیان با بیان این که کمبود آب معضلی است که در کشور با آن مواجه هستیم؛ تاکید کرد: حل چالش کمبود آب به ویژه در استان های کم آب مانند خراسان رضوی، یکی از دغدغه هایی است که با جدیت از سوی دولت دنبال می شود و برای آن راهکارها و تدابیر کوتاه، میان و بلند مدت، اتخاذ شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که یکی از دلایل به وجود آمدن پدیده ی حاشیه نشینی در جوار شهرهای بزرگ، کمبود امکانات در روستاها است؛ حل این مشکل را در گرو رسیدگی همه جانبه به روستاها دانست.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه ی متوازن اقصی نقاط کشور، به ویژه نقاط کم برخوردار و روستایی و ارتقای خدمت رسانی به روستائیان از جمله رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است که در این مسیر تا کنون اقدامات شایسته ای صورت گرفته است.
رشیدیان با بیان این که دولت برای تامین اشتغال پایدار در روستا از طریق تشکیل تعاونی های توسعه روستایی، اهتمام ویژه ای دارد؛ خاطر نشان کرد: تامین زیر ساخت های مورد نیاز در روستاها و خدمات رسانی به آن ها باعث ماندگاری آنان خواهد شد.
در این مراسماز پروژه های خطوط جمع آوری چاهها در منطقه ی حر، شبکه فاضلاب و نصب انشعابات حاشیه شهر در محدوده ی طبرسی شمالی، آبرسانی به روستاهای محور رسالت( شهرک مهرگان) و ایستگاه پمپاژ بازدید شد.
انتهای پیام//






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.