استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت و پدر شعر انقلاب اسلامی دار فانی را وداع گفت.

استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب اسلامی درگذشت به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،فرزند حمید سبزواری با تایید درگذشت استاد سبزواری گفت: پدرم در روزهای اخیر برای استراحت به شهرستان کرج رفته بود اما روز گذشته به دلیل وخامت بیماریش به بیمارستان آسیا تهران منتقل شد و متاسفانه ساعت ۲۲ شب گذشته رحلت کرد.

وی تاکید کرد در پی آن هستیم تا طبق وصیت مرحوم پدر پیکر ایشان را در شهر سبزوار به خاک بسپاریم.

وي درباره مراسم تشییع و تدفین استاد گفت: این مسئله هنوز به صورت قطعی برنامه‌ریزی نشده است و در جلسه‌ای که امروز در سبزوار با مسئولین و امام جمعه محترم سبزوار خواهیم داشت مشخص خواهد شد.

او گفت: استاد سبزواری از قدیم وقفیاتی در شهر سبزوار داشتند که در اختیار اوقاف بود و ایشان هر ماه پولی بابت نذورات در این وقفیات کنار می‌گذاشت. در مراسم بزرگداشتی که چند سال قبل در سبزوار برای ایشان برگزار شد بزرگان شهر توصیه کردند که این وقفیات تبدیل به موزه و مکان ‌های فرهنگی برای جوانان و اهل فرهنگ شود که با پیگیری‌های به عمل آمده و دستور مقام‌معظم رهبری این وقفیات در اختیار خانواده حمید سبزواری قرار گرفت.

حسین ممتحنی، ملقب به حمید سبزواری متولد سال ۱۳۰۴ بوده و مدتی پیش به دلیل بیماری در بیمارستان نیز بستری بود.

رهبر فرزانه انقلاب درباره این شاعر متعهد اشاره می کنند که: "شخصیت حمید سبزواری باید در دو بخش مورد توجه قرار بگیرد، یکی رتبه شعری ایشان است ... نکته دوم که اهمیش از نکته اول کمتر نیست این است که ایشان این هنر را در خدمت مردم و انقلاب و در خدمت بصیرت افزایی قرار داده است و این خیلی مهم است...."

انتهای پیام/س- س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
با صالحان محشور باد