کتاب‌های الکترونیک فرصتی برای مخاطب و سلیقه‌های خاص است.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه در کشورهای پیشرفته دنیا هنوز هم گرایش غالب به سمت کتاب‌های چاپی است، گفت: کتاب‌های چاپی نیز به نوبه خود مزایایی دارند که سبب شده جایگاه خود را حفظ کنند اما کتاب‌های الکترونیک فرصتی برای مخاطب و سلیقه‌های خاص است. در روزگار ما به لحاظ وجود یک سلسله ویژگی خاص که در کتاب های الکترونیک وجود دارد نسل جوان، دانشجو یا دانش آموز سراغ آن می روند. 

وی افزود: فضای مجازی مورد توجه اهالی قلم به ویژه پژوهشگران نیز واقع شد و به کار آنها شتاب می دهد. معضلی که هم اکنون وجود دارد این است که هنوز کتاب ها به صورت الکترونیک عرضه نشده است و حجم وسیعی از کتاب ها به صورت چاپی و نسخه خطی است. مسئله دیگر را می توان  موضوع اعتبار کتاب ها در فضای مجازی بیان کرد.
 
این شاعر با اشاره به آنکه کتاب هایی که در فضای مجازی منتشر می شوند به طور معمول دارای مجوز و صلاحیت هستند، اظهار داشت: کتاب ها در فضای مجازی نیز باید به گونه ای تایید شود. در بسیاری از موارد نمی توان به سراغ کتاب ها که به صورت الکترونیک عرضه شده است، رفت. هنوز این نوع کتاب ها با مشکلات متعددی روبرو هستند تا جایگاه خود را میان مردم و خواص یعنی اهالی قلم و کسانی که پژوهش انجام می دهند، باز کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.