رئیس اداره محیط زیست بروجرد از برنامه ریزی برای احیای تالاب بیشه دالان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مصطفی مصطفی وند با اشاره به دستگیری ۹۲ صیاد و شکارچی متخلف طی سال گذشته در این شهرستان اظهار داشت: این افراد در مناطق ممنوعه و یا در فصل شکار ممنوع اقدام به صید و شکار کرده اند که با هوشیاری و دقت عمل محیط بانان در دام قانون گرفتار شدند.
وی افزود: شهرستان بروجرد به خاطر حجم بالای جمعیت شهری نیازمند یک بستر سازی مهم از لحاظ زیست محیطی است و به مدیریت قوی از لحاظ زیست محیطی نیاز دارد تا در همه زمینه های مختلف از جمله آلودگی صوتی و ترافیکی، فضای سبز و مدیریت پسماندها لحاظ شود.
رئیس اداره محیط زیست بروجرد بیان داشت: متمرکز شدن ۳۵ درصد صنعت لرستان در این شهرستان باعث شده که بار آلودگی حاصل از فعالیت واحدهای صنعتی افزایش یابد که با ارائه راهکارهای زیست محیطی تلاش می شود آلودگی واحدهای صنعتی از استانداردهای زیست محیطی تنزل یابد.
مصطفی وند از معرفی سه صنعت سبز شهرستان بروجرد در سطح ملی و هفت صنعت سبز در سطح استانی خبر داد و افزود: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در کمربند میانی زاگرس و خوش آب و هوا بودن منطقه از لحاظ گردشگر انتظار می رود که ورودی ها و خروجی های که تا حدودی از لحاظ کمی و کیفی با استاندارهای زیست محیطی در تضاد هستند مورد توجه بیشتر مسئولین قرار گیرد.
 
وی از نبود نظارت در کمربند میانی بین استان همدان و لرستان در حد فاصل بخش اشترینان خبر داد و افزود: این منطقه در سال های گذشته بدون نظارت باقی مانده بود که از سال گذشته حراست از این منطقه و شناسایی شکارچیان متخلف در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا تالاب «بیشه دالان» بروجرد که یک اکوسیستم در منطقه به شمار می رود با برنامه های زیست محیطی آن را احیا کینم.
 
رئیس اداره محیط زیست بروجرد افزود: محیط زیست متعلق به همه کسانی است که در آن مکان زندگی می کنند و هر آنچه که موجب آلوده شدن و یا از بین رفتن محیط شود باید با آن ناهنجاری برخورد شود.
 
وی فرهنگ سازی محیط زیست را مهم خواند افزود: با فرهنگ صحیح می توان زیست گاه مطلوبی برای خود و دیگران ایجاد کرد.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.