سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندر صیادی کنارک واقع در دهانه آبهای اقیانوس هند در جنوب استان جزء 50 بندر کددار تن ماهیان در جهان است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مهرداد میرزایی افزود: 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال هستند.

وی افزود: 930 لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 25 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

وی گفت: 107 واحد صنایع شیلاتی در نوار ساحلی وجود دارد که از جمله آنها 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی است که نقش مهمی در بسته بندی و صادرات تن ماهیان دارند.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وضعیت تخلیه و بارگیری آبزیان در بنادر رمین و کنارک بصورت مکانیزه شده است که این امر سبب تسریع در تخلیه و از افت کیفیت ماهی جلوگیری می شود.

میرزایی افزود: بیش از 80 درصد شناورهای صیادی دریای عمان متعلق به شهرستان کنارک است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت بندر صیادی کنارک بعد از گذشت سالها با همکاری منطقه آزاد و استانداری سیستان و بلوچستان برای روشنایی اسکله و بندر کنارک اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار