سیستان وبلوچستان

حکم توقیف کشتی های صید ترال در سیستان و بلوچستان صادر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان کنارک بدنبال پیگیریهای این اداره کل و شکوائیه صیادان حکم توقیف کشتی های صید ترال کف روب فعال در محدوده دریایی ممنوعه استان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛ محمودی افزود: آنجایی که پیگیری های مکرر این سازمان برای حذف روشهای صید ترال کف از سوی سازمان شیلات ایران بی نتیجه بود و از طرفی جامعه صیادی جنوب استان از کاهش روز افزون ذخایر آبزیان در آبهای ساحلی استان شکایت داشتند، مراتب از طریق مقامات قضایی کنارک پیگیری شد.

وی افزود: دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان نیز دستور توقیف کلیه شناورهای صنعتی صید ترال کف را که بر اساس بررسی تیم کارشناسی متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست، دریابانی و کارشناسان رسمی دادگستری تخلف کرده بودند، صادر کرد.

وی ادامه داد: این کشتی ها با وجود فعالیتهای تخریبی در بستر دریا و تلفات بیش از حد آبزیان با مجوز رسمی سازمان شیلات ایران در آبهای استان مشغول صید بودند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی ترکیب صید توسط کارشناسان مشخص شد که بیش از 70 درصد حجم صید، گونه های غیر هدف و دور ریز را تشکیل می داد که به دلیل غیر انتخابی بودن این روش این گونه ها در اثر تور کشی در بستر دریا و همچنین فشار توده عظیم صید شده در داخل تورهای ترال از بین رفته بودند به طوری که به هیچ وجه قابلیت رها سازی یا استفاده شیلاتی نداشتند.

  1. انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار