اجرایی شدن این طرح، صرفه‌جویی 5 تا 10 درصدی در منابع آبی را به دنبال داشته است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان از صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب از طریق آبیاری شبانه فضای‌های سبز در سمنان خبر داد.
 امیر مظاهری با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرداری سمنان می‌کوشد که با رویکرد علمی به انجام ماموریت‌های خود، هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش دهد.
وی با بیان این که به منظور آبیاری فضای سبز شهری در ساعات پایانی روز، فعالیت‌های کارشناسی مستمر و قابل توجهی صورت گرفته است اظهار داشت: پس از تحقیقات و انجام فعالیت‌های کارشناسی گسترده به این نتیجه رسیدیم که آبیاری فضاهای سبز شهری در طول ساعات پایانی روز و شب‌های تابستان از تبخیر آب در گیاهان جلوگیری کرده و سبب کاهش هدررفت آب و صرفه‌جویی بیشتر در این منابع ارزشمند می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان به سطح بالای فضای سبز در سمنان اشاره کرد و افزود: بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده آبیاری شبانه سبب صرفه‌جویی بیشتر در منابع آبی می‌شود از این رو طرح آبیاری فضای سبز شهری از ساعت 10 شب به مدت 15 ساعت با استفاده از یک میلیون و 200 هزار  لیتر آب به صورت قطره‌ای و بارانی در دستور کار قرار گرفته است.
مظاهری ادامه داد: اجرایی شدن این طرح، صرفه‌جویی 5 تا 10 درصدی در منابع آبی را به دنبال داشته است.
به گفته وی پس از فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، تبخیر آب در گیاهان سبب نیازی آبی بیشتر گیاهان و افزایش نوبت‌های آبیاری فضای سبز شهری در طول روز می‌شود و همین میزان استفاده از منابع آبی در آبیاری فضای سبز را افزایش می‌دهد.انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.