سمنان؛

هشدار هواشناسی درباره غبارآلودگی و کاهش دید افقی

گروه های حساس از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود وزش باد شدید به ویژه در ساعت‌های عصر و شب تا 2 روز آینده در این استان ادامه داشته باشد که باعث افزایش غلظت غبار و کاهش دید افقی می شود.

 نادیا میر شجاع افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه پیش یابی و تصاویر ماهواره ای برای 48 ساعت آینده، علاوه بر وزش باد شدید، افزایش دما نیز پیش بینی می شود.

وی با اشاره به احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید و افزایش غلظت غبار، گفت: گروه های حساس از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

میرشجاع ادامه داد: بیشترین میزان سرعت باد در روز جمعه، دامغان را با سرعت 61 کیلومتر بر ساعت درنوردید و در سمنان به 43 و در گرمسار به 54 کیلومتر بر ساعت رسید و انتظار می رود وزش باد شدید در ساعت‌های عصر و شب در استان سمنان تا 48 ساعت آینده ادامه یابد.

وی گفت: آرادان با 38 درجه سانتی‌گراد و نردین در شهرستان میامی با 26 درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان سمنان در 24 ساعت گذشته بودند.

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: وزش باد شدید در 24ساعت گذشته باعث افزایش گرد و خاک در مناطق جنوب و جنوب غربی کشور شده است و با افزایش سرعت باد و جهت آن، احتمال ورود گرد و غبار به برخی از مناطق استان سمنان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.