این مرمت شامل پشت بند دیوار قدیمی حیاط، اجراي سیم‌گل و... است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: بر اساس این مرمت، دیواره داخلی اطاق عمارت و اطراف آن مرمت و استحکام بخشی شد و این مرمت شامل پشت بند دیوار قدیمی حیاط، اجرای سیم‌گل و... و. است.

معصومه داودیان افزود: پیش از سیم گل دادن دیوار اطراف، زیرسازی و استحکام بخشی آن انجام شد و سپس دیواره های بیرونی و داخلی حیاط این بنا به صورت کامل مرمت شد.
وی با اشاره به اینكه مالک این عمارت بخش خصوصی است، افزود: به دلیل اینكه این اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است، به صورت مشاركتی مرمت شد.
داودیان تصریح کرد: بناهایی که مالکیت خصوصی داشته و دارای ارزش ثبت در فهرست آثار ملی باشند، در صورت تمایل مالك و با همكاری سازمان میراث فرهنگی در فهرست ملی کشور به ثبت می رسند و پس از تامین اعتبار به صورت مشارکتی مرمت می‌شوند.
وی افزود: ثبت آثار دارای مالكیت خصوصی و مشاركت در مرمت این آثار، می تواند نقش مهمی در حفظ و نگهداری این نوع آثار تاریخی داشته باشد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان با یادآوری اینکه عمارت طاهری دامغان در دوره قاجاریه بنا شده است افزود: عمارت طاهری در مرکز روستای صیدآباد در ۲۰ کیلومتری غرب دامغان واقع شده و به شماره ۲۲۷۵۴ در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام / د


برچسب ها: تاریخی ، خانه ، طاهری ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار