طرح حفاظت مشارکتی با مشارکت مجریان وبهره‌برداران منابع طبیعی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح حفاظت مشارکتی از منابع طبیعی در این استان خبر داد.
 علینقی حیدریان گفت: با حمایت بهره‌برداران محلی و با استفاده از امکانات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پتانسیل موجود در عرصه‌های منابع طبیعی استان طرح حفاظت مشارکتی با مشارکت مجریان وبهره‌برداران منابع طبیعی در استان  اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه پاسگاه‌های منابع طبیعی نیز برای حفاظت و جلوگیری از آتش‌سوزی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده است،‌ افزود: مشارکت مردم برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی و آتش‌سوزی در استان بسیار قابل توجه بوده و روز به روز بر این مشارکت‌ها افزوده می‌شود که این امر نشان از فرهنگ‌سازی مناسب در استان است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی مهم‌ترین رویکرد منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان است که در این زمینه اکیپ‌های مختلف گشت، نظارت و بازرسی تشکیل و از شرق تا غرب استان مستقر و به طور مداوم بر منابع طبیعی و اراضی ملی نظارت دارند.
حیدریان حفاظت از عرضه های منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بدون همراهی و مشارکت مردم و خصوصا جوامع محلی امکام پذیر نیست.
انتهاي پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.