این پاسگاه به منظور حفاظت بهینه از عرصه‌ها و اراضی منابع طبیعی و انفال عمومی، با هماهنگی و اخذ مجوز از مقامات قضایی در شاهرود به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداری شهرستان شاهرود با اشاره به مهمترین اهداف راه‌اندازی این پاسگاه ویژه، خاطرنشان کرد: هدف از استقرار این پاسگاه جلوگیری از ورود دام‌های غیر مجاز و حفاظت مطلوب‌تر از مراتع کوهستانی، کنترل پروانه چرای دام، تسریع در روند حرکت از مسیر ایل‌راه عشایر شهرستان‌های گرگان، دامغان و سمنان است.
حسین شوکتی‌نیا اظهار داشت :یکی از ‌عوامل اصلی تخریب مراتع شهرستان شاهرود ورود دام مازاد بر ظرفیت مراتع بوده که معمولا بدون رعایت فصل چرا و زمان ورود و خروج دام به مراتع توسط دامداران انجام گرفته و همین روند موجبات از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع در این شهرستان را فراهم و خسارات هنگفتی به منابع طبیعی وارد کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت شهرستان شاهرود و همجواری با استان گلستان به منظور نظارت بر تمامی مناطق به ویژه گلوگاه‌ها و مسیرهای بین دو استان گلستان و سمنان این پاسگاه راه‌اندازی و تجهیز شده است.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان شاهرود با بیان اینکه مهم‏ترین بخش از وظایف سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت و صیانت از اراضی ملی است، گفت : دست‌یافتن به توسعه پایدار نیازمند حفاظت از منابع طبیعی و بهره‏‌برداری اصولی از منابع آب و خاک و جنگل‏‌ها و مراتع است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.