افراد در ماه مبارک رمضان باید از تظاهر به روزه خواری و بدپوششی در اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، گشت های انتظامی، پاسگاه ها و گشت های نامحسوس را در محله ها افزایش خواهیم داد.

سرهنگ سید محمد صالحی اظهار کرد: همه ساله در آستانه ماه رمضان با صدور اطلاعیه هایی از سوی معاونت اجتماعی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی در رابطه با رعایت شئونات ماه رمضان صادر می شود. در این ماه رویکرد ارشادی و تذکر لسانی را داریم.

وی افزود: افراد در ماه مبارک رمضان باید از تظاهر به روزه خواری و بدپوششی در اماکن عمومی خودداری کنند. اماکن اغذیه فروشی نیز می توانند به کسانی که عذر شرعی دارند با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، استتار مکان مورد نظر و همچنین رعایت شئونات اسلامی، خدمات ارائه کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه سایر مراکز غذایی نیز از اذان صبح تا مغرب مجاز به فعالیت نیستند، تصریح کرد: سرنشینان خودروها نیز از ایجاد آلودگی صوتی، ناهنجاری و روزه خواری باید اجتناب کنند. البته تدابیر ویژه ای هم برای شب های قدر و برنامه های خاص اندیشیده شده است.

صالحی بیان کرد: گشت های خودرویی و پلیس پیاده در محیط پیرامون اماکن مذهبی و سطح شهر برای ایام ماه مبارک رمضان تقویت می شود تا امنیت خوبی برای مردم ایجاد کنیم. گشت های انتظامی، پاسگاه ها و گشت های نامحسوس را نیز در محله ها افزایش خواهیم داد.

وی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش چشمگیر جرائم مختلف هستیم، به عنوان مثال سال گذشته ۱۲ درصد کاهش تصادفات رانندگی، ۱۴ درصد کاهش میزان مجروحان تصادفات رانندگی و ۳۴ درصد هم کاهش متوفیان تصادفات رانندگی را نسبت به ماه قبل از رمضان داشتیم ولی در یک ماه بعد از رمضان شاهد افزایش ۲۱ درصدی تصادفات رانندگی، ۱۰ درصد افزایش مجروحان رانندگی و ۵۴ درصد افزایش متوفیان تصادفات رانندگی را شاهد بودیم.

صالحی خبر داد: در دو ماه اول سال جاری در بحث کشف انواع مواد مخدر ۵۳ درصد افزایش داشتیم، در زمینه انهدام باندها ۳۶ درصد افزایش و در زمینه دستگیرشدگان نیز سه درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در دو ماه اول امسال ۱۵ باند قاچاق مواد مخدر خوزستان که در سایر استان ها نیز فعال بودند را منهدم کردیم. البته سربازان گمنام همکاری خوبی داشتند و ۹۵۶ کیلوگرم انواع ماده مخدر صنعتی و سنتی از آنها کشف شد. البته از این باندها ۱۴ دستگاه خودروی سرقتی و ۹ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان یادآور شد: ۵۸۲ فقره پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و ۶۹ میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال ارزش ریالی کالاهای کشف شده در این زمینه است. بیشتر کشفیات برنج و پوشاک بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش کشف داشتیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار