معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: باید علاوه بر اعتبارات مصوب گناباد، برای رفع مشکلات گناباد در حوزه گردشگری اعتبارات ویژه ای برای شروع پروژه های گردشگری این شهرستان اختصاص یابد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرناران جوان از مشهد ، محمد مقدوری در کارگروه استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات این حوزه در گناباد تا حدودی برطرف شده و امیدوارم با تأیید استاندار خراسان رضوی این مهم محقق یابد افزود: شهرستان گناباد دارای پتانسیل های فراوانی می باشد و در صورت عدم توجه به این پتانسیل ها به این شهرستان و مردم آن جفا کرده ایم.محمد مقدوری در کارگروه استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات این حوزه در گناباد تا حدودی برطرف شده و امیدوارم با تأیید استاندار خراسان رضوی این مهم محقق یابد افزود: شهرستان گناباد دارای پتانسیل های فراوانی می باشد و در صورت عدم توجه به این پتانسیل ها به این شهرستان و مردم آن جفا کرده ایم.

وی گفت: یکی از مهمترین پتانسیل های گناباد که هیچ استفاده از آن تاکنون نشده است، موقعیت جغرافیایی و استراتژیک این شهرستان است به گونه ای که گناباد در مسیر تردد راه های ارتباطی شرق کشور قرار دارد و می توان از این مزیت در جهت توسعه و آبادنی گناباد استفاده نمود.

مقدوری کویرنوری را قابلیت پنهان گناباد برشمرد و افزود: ساخت هتل و ساختمان های مجلل برای گردشگران در گناباد هیچ توجیهی ندارد چراکه آسمان بدون غبار و کویر گناباد برای گردشگران مهم و جذاب است.

وی میراث تاریخی و قابلیت های گردشگری مذهبی را از دیگر پتانسیل های گناباد عنوان کرد و اذعان کرد:‌ یکی دیگر از پتانسیل های گناباد، نیروهای فرهیخته و متخصص گنابادی در گناباد و اقصی نقاط کشور می باشد که باید از این پتانسیل ها برای رونق گناباد استفاده نمود.

مقدوری خاطرنشان کرد: البته در بررسی پتانسیل های گناباد نباید تنها به شهر گناباد توجه نمود بلکه باید به شهرهای کاخک و بیدخت نیز توجه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی مهم ترین و اساسی ترین برنامه برای استفاده از پتانسیل های گناباد را تهیه برنامه جامع گردشگری دانست و افزود: باید با تنظیم یک برنامه عملیاتی و مدون توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و در نظر گرفتن اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری، یک الگوی جامع برای تمامی برنامه های گردشگری گناباد تهیه کرد.

وی ادامه داد: در این برنامه حجم اعتبارات، شرح عملیات، زمان بندی و مجری برنامه باید مورد بررسی قرار گیرد.

مقدوری وجود داشتن متولی امور گردشگری برای اجرای برنامه جامع گردشگری در گناباد ضروری دانست و تصریح کرد: در این خصوص باید مسئولین گنابادی با همفکری یک متولی برای امورات گردشگری گناباد مشخص کنند تا این متولی برنامه جامع گردشگری را پس از تنظیم در گناباد پیگیری کند.

وی نبود اعتبارات خاص برای بهره برداری از پتانسیل های گناباد را یکی از مشکلات کنونی این شهرستان دانست و افزود: با توجه به خشکسالی های پیاپی و کمبود منابع آبی باید نگاه ویژه ای به گناباد شود و ما باید درخصوص گناباد احساس وظیفه ویژه ای داشته باشیم.

مقدوری ادامه داد: لذا باید علاوه بر اعتبارات مصوب گناباد، برای رفع مشکلات گناباد در حوزه گردشگری اعتبارات ویژه ای برای شروع پروژه های گردشگری این شهرستان اختصاص یابد تا مشکلات این حوزه در گناباد تا حدودی برطرف شود و امیدوارم با تأیید استاندار خراسان رضوی این مهم محقق یابد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.