پیش بینی شده میزان صادرات کالا و خدمات غیرنفتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به حدود 10 میلیارد دلار برسد و در جهت تحقق این برنامه همه استان های کشور باید در افزایش سهم صادراتی خود تلاش نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سال گذشته گفت : در سال 94 ، از 73 شرکت صادراتی شناسایی شده در مجموع 278 میلیون دلار انواع کالای صادراتی به بیش از 35 کشور مقصد صادر شده بود.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده واحدهای صادراتی استان در سال 95 افزود: میزان 365 میلیون دلار برای صادرات سال 95 پیش بینی شده است که به صورت ماهانه رصد و پیگیری می شود تا بتوان در صورت بروز موانع و مشکلات احتمالی بر سر راه دستیابی به اهداف صادراتی تک تک شرکتها ، موضوع به صورت اختصاصی در جلسات کمیته پایش تجارت خارجی بررسی و مرتفع گردد.

فغفوری به برنامه های ابلاغی از سوی معاونت ریاست جمهوری درخصوص افزایش صادرات در سالجاری اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده میزان صادرات کالا و خدمات غیرنفتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به حدود 10 میلیارد دلار برسد و در جهت تحقق این برنامه همه استان های کشور باید در افزایش سهم صادراتی خود تلاش نمایند.

وی جمعیت استان زنجان را 1.3 درصد جمعیت کل کشور دانست و افزود: سهم صادرات استان زنجان باید به 74 میلیون دلار افزایش یابد که در برنامه های استانی افزایش تا 100 میلیون دلار پیش بینی شده تا ضمن مثبت نمودن تراز تجاری استان، در ارتقاء سطح صادرات کالا و خدمات غیرنفتی کشور سهم موثری داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: مباحث مربوط به تراز تجاری استانها بیشتر در راستای مدیریت واردات می باشد که خوشبختانه با عنایت به آمار گمرک، واردات کالاهای استان تماماً مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی بوده و کالاهای مصرفی و لوکس نیست.

انتهای پیام/ن
برچسب ها: ضرورت ، افزایش ، صادرات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.