رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مشکلات مالی و کمبود نقدینگی 540 واحد تولیدی استان با ارائه تسهیلات مختلف تا پایان سالجاری برطرف می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجاتی در نشست تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تامین نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای کوچک استان است، افزود : طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال 540 واحد کوچک و متوسط تولیدی استان که از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی برخوردارند، به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد : آذربایجان‌شرقی دارای 450 واحد کوچک و متوسط راکد و نیمه فعال است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ارائه تسهیلات لازم بار دیگر به چرخه تولید بازخواهند گشت .

وی تصریح کرد: صورت تحقق این امر، برای بیش از یک‌هزار و 500 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد تا در کنار سایر طرح‌ها رونق اشتغال و اقتصادی مناسبی را برای استان شاهد باشیم.

نجاتی در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی نیمه فعال استان اظهار کرد: در استان 90 طرح نیمه تمام داریم که با تخصیص اعتبار لازم به این طرح‌ها زمینه اشتغال 2500 نفر دیگر تا پایان سال فراهم می شود .

وی مدت بازپرداخت سرمایه در گردش را یک سال و قابل تمدید عنوان نمود و ادامه داد :  مدت بازپرداخت تسهیلات سرمایه ثابت طرح‌هایی که می‌خواهند تکمیل شوند به تشخیص کارگروه‌های استانی به مدت ۵ سال تعیین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به حضور نماینده تام الاختیار بانک‌های استان در کارگروه بررسی پرونده متقاضیان بهره مندی از تسهیلات متشکل از کارشناسان استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی بتوانند پس از معرفی به بانک‌ها، در مدت حداکثر یک ماه تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجار آذربایجان شرقی همچنین از وجود ۳۳ طرح ملی در کشور خبر داد و گفت: سهم آذربایجان‌شرقی از این طرح‌ها یک واحد است که اعتبارات لازم برای احداث و بهره‌برداری از آن از سوی دولت درنظر گرفته شده است.

 گفتنی است: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است آن دسته از واحدهای تولیدی کوچک که فقط مشکل کمبود منابع مالی دارند و از نظر ماشین‌آلات، تجهیزات و فناوری، رکود در فروش محصول و تامین مواد اولیه مورد استفاده در خط تولید مشکلی نداشته باشند بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، منابع مالی مورد نیاز پس از ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب و بررسی پرونده آنها از سوی کارگروه استانی دراختیارشان قرار داده شود .

همچنین سهم استان از محل تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی کشور 4.3 معادل 700 میلیارد تومان است که پیش بینی می شود حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان را به دنبال داشته باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار