مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از آغاز برداشت پیله کرم ابریشم در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عباسی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: همه ساله با شروع فصل بهار و آغاز برگ دهی درختان توت به عنوان منبع اصلی تغذیه کرم ابریشم، کار نوغان داری در روستاهای نوار مرزی جلفا آغاز می شود.

وی افزود: طی روزهای گذشته 350 جعبه تخم نوغان در بین نوغان داران بخش سیه رود و خدافرین و بیله سوار توزیع شده است. مهندس عباسی، اظهار داشت: امسال استقبال گسترده ای از سوی نوغان داران در روستاهای قولان، میسن، کردشت، دوزال، نوجه مهر، نظر کندی، پهناور و تیلکری بخش خداآفرین و بیله سوار صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله 172 هزار ریال می باشد اما قیمت توافقی بیش از این مبلغ می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: به واسطه برگزاری کلاس های آموزشی برای نوغان داران در سال جاری بیش از 14 تن پیله ابریشم برداشت شود.

عباسی گفت: کار پرورش کرم ابریشم 45 روز به طول می انجامد و در اوایل خرداد ماه محصول پیله ابریشم توسط شرکت تعاونی روستایی مستقر در بخش سیه رود خریداری می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا یادآور شد: بخش سیه رود به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و وجود انبوه درختان توت از زمان های دور یکی از مراکز عمده پرورش کرم ابریشم در کشور و آذربایجان شرقی به شمار می رود.

لازم به ذکر است بسیاری از روستاییان ساکن در نوار مرزی به همراه سایر اعضای خانواده به شغل نوغانداری مشغول بوده و از این طریق امرار معاش می کنند.  


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.