رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول گفت: رادیو محلی دزفول که از اول انقلاب تاکنون تنها با ۲۰۰ وات مشغول بکار بوده اکنون با۱۰۰۰وات یعنی به میزان پنج برابر افزایش، به کارخود ادامه می‎دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین گلستانباغ گفت:  همانگونه که میدانید از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی رادیو محلی دزفول به همت برخی مسؤولان و در رأس آن ها حضرت آیت الله قاضی (ره) راه اندازی و مشغول بکار نمود که باعث خوشحالی مردم شهیدپرور دزفول و شهرهای اطراف گردید.

وی افزود: این رادیو با تلاش فراوان پرسنل زحمت کش خود توانست در این سال های متوالی برنامه های متعدد و متنوعی را برای شنوندگان خود داشته باشد. در زمان جنگ تحمیلی و در لحظات حساس و سرنوشت ساز هم مردم شریف دزفول و منطقه را یاری نمود و در این راستا بسیاری از اهالی دزفول و شهرها و روستاهای اطراف بخصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران به آن عادت کرده و رادیو دزفول را جزیی از لوازم ضروری خود بحساب می آورند.

گلستانباغ تصریح کرد: این رادیو محلی که یکی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و مقاومت دلاورانه مردم دزفول است تاکنون تنها با قدرت ۲۰۰ وات درحال کار بوده و باتوجه به وسعت این شهرستان و منطقه، بسیاری ازمردم روستاها و مناطق دورتر از دریافت امواج و شنیدن برنامه‌های آن محروم بوده‎اند، در واقع پوشش سیگنال رسانی رادیو دزفول تناسب لازم را با این رشد جمعیت و وسعت منطقه نداشته است.

مدیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول اظهار داشت: با وجود این شرایط، پیشنهاد ارتقاء سیستم فرستنده رادیو دزفول از ۲۰۰ وات به ۱۰۰۰وات درجلسه رسمی شورای شهر مطرح شد که با استقبال تمام اعضای شورا قرارگرفت.

وی بیان کرد: حدود 1 ماه پیش بادعوت از رییس رادیو دزفول در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا، این موضوع مطرح و در نهایت تفاهمنامه‌ای بین رییس شورا، مدیرکل صداوسیمای خوزستان و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تنظیم و به امضاء رسید.

گلستانباغ بیان داشت: براساس این تفاهم نامه مقرر شد قسمت عمده ای از هزینه خریداری دستگاه جدید توسط شورا تأمین و صدا و سیمای استان نیز پس از خریداری نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام نماید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به فضل خدا و با مساعدت مالی دکتر مخبر و پس از پیگیری‎های فراوان و مداوم، این فرستنده ۱۰۰۰واتی خریداری و از دوشنبه دهم خرداد جایگزین فرستنده ۲۰۰واتی شد و بصورت آزمایشی درمدار قرار گرفت و در روزهای آینده بطور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.