موسسه بین‌المللی مدیریت توسعه بررسی کرد:

هنگ‌کنگ، رقابتی‌ترین اقتصاد جهان در سال 2016

هنگ‌کنگ جایگاه خود را به‌عنوان رقابتی‌ترین اقتصاد جهان در سال 2016 بار دیگر به دست آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صبح چین: هنگ‌کنگ جایگاه خود را به‌عنوان رقابتی‌ترین اقتصاد جهان در سال 2016 بار دیگر به دست آورد.

بر این اساس، در گزارش جدید موسسه بین‌المللی مدیریت توسعه، هنگ‌کنگ به لطف ثبات در بازار و کسب‌وکار موفق شده عنوان رقابتی‌ترین اقتصاد جهان را از سنگاپور گرفته و برای خود ثبت کند. بررسی‌های انجام‌شده در 61 منطقه اقتصادی جهان حاکی از آن است که نظام مالیاتی ساده و ارزان، سرمایه‌گذاری بدون محدودیت و نوآوری‌های اقتصادی، هنگ‌کنگ را با سه پله صعود در جایگاه اول رقابتی‌ترین اقتصاد جهان قرار داده است. مطالعات انجام‌شده غیررسمی در ماه آوریل سنگاپور را به‌عنوان رقابتی‌ترین اقتصاد جهان معرفی کرده بود.

هنگ‌کنگ در سال 2012 عنوان رقابتی‌ترین اقتصاد جهان را به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که در سه سال گذشته موفق به کسب این عنوان نشده بود و با اصلاح نظام اقتصادی خود این عنوان را بار دیگر به دست آورد. به گفته پروفسور آرتور بریس، رئیس موسسه بین‌المللی مدیریت توسعه، هنگ‌کنگ به دور از چالش‌های منطقه‌ای، نظام اقتصادی خود را اصلاح کرد و محیطی سالم و مناسب برای برقراری تجارت و کسب‌وکار فراهم کرده است. این شهر دروازه‌ای برای سرمایه‌گذاری مستقیم در کشورهای مختلف است. بنابراین می‌تواند لقب "ابرقدرت اقتصادی جهان" را بگیرد.

در فهرست جدید موسسه بین‌المللی مدیریت توسعه، سوئیس، آمریکا، سنگاپور و سوئد در رتبه‌های دوم تا پنجم رقابتی‌ترین اقتصادهای جهان قرار گرفتند.

هنگ‌کنگ، رقابتی‌ترین اقتصاد جهان در سال 2016

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار