سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از هجدهم خرداد در این استان آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه دارد

نوآموزان دبستانی از18خرداد سنجش می شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، موسی برومند با اشاره به اهمیت اجرای طرح سنجش دراستان افزود: طرح سنجش، اولین و مهم‌ترین گام در آغاز آموزش و پرورش دانش آموزان است و باید با دقت و حساسیت لازم اجرا شود.

وی بررسی وضعیت جسمی و جایدهی مناسب نوآموزان با توجه به استعداد و توانایی آنها را از مهمترین اهداف طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان دانست.

برومند با بیان اینکه طرح سنجش در استان کرمان کاملا به صورت الکترونیکی انجام می شود ، خاطر نشان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از نوآموزان، دسترسی آسان به این اطلاعات، شناسایی به موقع اختلالات و مداخله به هنگام و صرفه جویی در هزینه ها مهمترین مزیت های الکترونیکی شدن این طرح است.

وی با اشاره به سنجش بیش از 54 هزار نو آموز در تابستان 94 گفت: بیش بینی می شود در تابستان امسال قریب 55 هزار نو آموز به پایگاه های سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان شهرستان ها و مناطق استان مراجعه کنند.

برومند با اشاره به راه اندازی پایگاه تخصصی در شهر کرمان تصریح کرد: در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع نوآموز برای بررسی دقیق تر به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند.

وی افزود: جهت تسریع در امر سنجش نو آموزان ورود به دبستان در شهرستان های رفسنجان، سیرجان، بم، جیرفت و زرند دو پایگاه راه اندازی شده است.

برومند از راه اندازی 4 پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهر کرمان خبر داد و افزود: پایگاه ویژه سنجش نو آموزان عشایر بدو ورود به دبستان در شهرستان های نرماشیر و عنبر آباد نیز دایر می شود.

وی با بیان اینکه 12 خرداد آغاز ثبت نام الکترونیکی نوآموزان در طرح سنجش است تصریح کرد: ثبت نام و نوبت دهی با کد ملی نوآموز از مدرسه شروع شده و نوآموز باید فقط توسط یک مدرسه ثبت نام شود.

برومند یاد آورشد: دانش آموزان جامانده از طرح سنجش سال 94 با کارنامه تحصیلی پایه اول خود به پایگاه ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار