کشف 2 تن لواشک‌ آلوده به مواد رنگی/ برخورد با مراکز عرضه کننده قلیان‌های حاوی مواد روانگردان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کشف و توقیف لواشک‌های آلوده به مواد رنگی و برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه کننده قلیان‌های حاوی مواد روانگردان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عرشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری هفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کشف لواشک‌های آلوده با مواد رنگی و جمع‌آوری عرضه غیرقانونی قلیان‌ها در مراکز غیرمجاز خبر داد و گفت: در طول دو هفته گذشته با همکاری بهداشت محیط اقدام به جمع‌آوری حدود 2 تن لواشک‌ آلوده با مواد رنگی و معدوم سازی آنها کردیم که این امر می‌تواند در کنترل بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان موثر باشد.

وی افزود: حدود 25 درصد از قلیان‌های عرضه‌ شده در مراکز غیر مجاز حاوی مواد روانگردان بودند که شناسایی و برخورد لازم با این مراکز صورت گرفت.

عرشی در خصوص طرح سنجش دانش‌آموزی عنوان کرد: این طرح برای سنجش و معاینات اولیه 700 هزار دانش‌آموز آغاز و تا دو ماه آینده ادامه می‌یابد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در سال 94 بیان کرد: هشت شبکه بهداشت و درمان و 2 مرکز بهداشت در سال 94 برای خودمراقبتی و کنترل بیماری‌های غیرواگیر راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار