مدیر جهاد کشاورزی مه ولات از رهاسازی 15 هزار و 200 قطعه بچه ماهی گرمابی و سردابی در 56 استخر دو منظوره کشاورزی این شهرستان از ابتدای سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد احمد نادری گفت: از اردیبهشت ماه سال ۹۵ تا کنون ۱۵ هزار و ۲۰۰ قطعه بچه ماهی، شامل ۱۳ هزار قطعه سردابی و ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه گرمابی در ۵۶ استخر دو منظوره کشاورزی شهرستان مه ولات رهاسازی شده است.

وی افزود: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از روشهای استفاده بهینه از منابع آبی است که ضمن اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده، در کاهش مصرف کودهای شیمیایی نیز موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات تصریح کرد: در اثر غنی سازی آب کشاورزی با کود ماهی، حاصلخیزی و مواد آلی خاک افزایش می یابد و در نهایت منجر به افزایش تولید محصولات زراعی و باغی و سود بیشتر کشاورزان می شود.

احمد نادری یکی دیگر از اهداف ایجاد طرح استخرهای دو منظوره کشاورزی را علاوه بر تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامتی در سبد غذایی خانوار، افزایش بهره وری منابع آبی ذکر کرد و افزود: آب از استخر ذخیره با دبی بیشتری وارد زمین کشاورزی می شود و این امر باعث افزایش راندما آبیاری و کاهش تلفات آب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۵۴ استخر گرمابی با ۵۵ هزار متر مربع، ماهی کپور و در ۲ استخر با ۱۹۵۰ متر مربع، ماهی قزل آلا پرورش می یابد که علاوه بر تولید گوشت مورد نیاز داخل شهرستان مه ولات، به شهرستانهای همجوار نیز صادر می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار