اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی عرضه ماهی منجمد به صورت فله، کارتنی و غیربسته بندی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در راستای ارتقاء مصرف سرانه ماهی بعنوان غذای سلامتی، اعتمادسازی و تامین امنیت غذایی جامعه و جلوگیری از تقلبات و عرضه ماهی فاقد هویت، فاقد کیفیت و نیز ارائه خدمات مطلوب به زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع)،این طرح آغاز شده است.

جعفر عطارباشی افزود: طرح بسته بندی، توزیع و عرضه ماهیان منجمد بصورت با هویت و دارای تاریخ تولید و عمر ماندگاری تحت نظارت دامپزشک بعنوان مسئول فنی بهداشتی در مراکز بسته بندی مجاز و با هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط در ماه جاری به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی گفت: در این طرح که بطور خاص از شهرستان مشهد جهت عرضه خدمات شایسته به زائرین ومجاورین حضرت ثامن الحجج (ع) در مرحله اول آغاز شده پس از آسیب شناسی و ارزیابی کامل در سایر شهرستانها نیز بمرحله اجرا در خواهد آمد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام کرد: بدیهی است عرضه ماهی منجمد بصورت فله، کارتنی و غیر بسته بندی ممنوع و غیر مجاز بوده و متخلفین بعنوان عرضه غیر بهداشتی از طریق دستگاه قضائی مستوجب برخورد قانونی خواهند شد.

وی خواستار آن شد تا شهروندان ضمن استقبال از این طرح، در صورت مشاهده موارد تخلف، ضمن تماس با دامپزشکی از طریق شماره های37250025-37250035 ، 1512 و سامانه پیام کوتاه روابط عمومی دامپزشکی استان به شماره 300001512 موارد را اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.