تفاهم نامه ی همکاری بین معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و استاندار خراسان رضوی به امضا رسید.

امضا تفاهم نامه ی همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری خراسان رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مراسم فناوری اطلاعات را پیشران توسعه ی اقتصادی و اجتماعی دانست و افزود: فناوری علاوه بر کاهش هزینه، ایجاد ارزش افزوده را به دنبال دارد.
نصر الله جهانگرد با بیان این که بکارگیری تکنولوژی تنها راه تحول در اقتصاد است؛ گفت: صنعت فاوا نقش به سزایی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد و در برنامه ی ششم نیز به آن توجه ویژه ای شده است.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: منطقه ی ویژه ی علم و فناوری رضوی به عنوان یک زیر ساخت اصلی توسعه مبتنی بر دانش بر اساس مدل ایجاد نظام نوآوری بخشی -منطقه ای با چهار ویژگی نوآوری درون زا، ایجاد ثروت، ایجاد فرصت و تقویت جایگاه ملی وبین المللی در استان با تعریف هشت کانون اصلی ایجاد شده است.
علیرضا رشیدیان افزود: به منظور مدیریت و راهبری کانون اصلی فناوری اطلاعات در این منطقه، این تفاهم نامه به امضا رسید.
وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 و نقش فناوری اطلاعات در توسعه ی تعاملات بین کشورهای مسلمان اظهار داشت: 14 پروژه ی هوشمند سازی با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان تا سال 2017 به بهره برداری می رسد.
رشیدیان در خصوص تامین اعتبار این پروژه ها بیان کرد: بخشی از آن از محل اعتبار 20 میلیارد تومانی اختصاص یافته به استان برای اجرای پروژه های توسعه ی دولت الکترونیک؛ تامین خواهد شد و الباقی نیز آورده ی شرکت های خدماتی فعال در این حوزه و همراهی بخش خصوصی، می باشد.
وی با بیان این که خراسان رضوی به عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه ی در توسعه ی دولت الکترونیک است، اظهار کرد: تحقق این مهم علاوه بر شفاف سازی فرآیند اداری، جلوگیری از فساد به کاهش هزینه ها، بروکراسی اداری و سرعت کار منجر خواهد شد.

مدت اعتبار این تفاهم نامه از زمان امضا به مدت سه سال خواهد بود و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.