گروه هفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تهدیدی علیه اقتصاد جهانی است

سران گروه هفت با صدور بیانیه ای هشدار دادند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اقتصاد جهان با تهدید روبرو می کند.

گروه هفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تهدیدی علیه اقتصاد جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، نشست سران کشورهای صنعتی جهان موسوم به گروه هفت موسوم امروز(جمعه) با صدور بیانیه ای در زمینه های مختلف به کار خود پایان داد.

سران کشورهای  گروه 7 در پایان نشست خود اعلام کردند درصورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، اقتصاد جهان با یک تهدید روبرو خواهد شد.

 در بیانیه 32 صفحه ای گروه آمده است: علاه بر تبعات  اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به نتایج منفی خروج این کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم، بحران پناهجویان و نا آرامی های منطقه ای اشاره شده است.

در این بیانیه آمده  است:«خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند بر توسعه و گسترش تجارت جهانی، سرمایه گذاری بین المللی، ایجاد شغل و دیگر مسائل اقتصادی بین المللی تاثیر منفی داشته باشد.»

با این وجود بنظر می رسد بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در دستور نشست سران گروه هفت نبوده است، زیرا در پیش نویس اولیه نشست که بیشتر با محور اقتصادی بود، به این موضوع اشاره نشده است.

برخی از سران کشورها در مصاحبه هایشان گفتند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در دستور کار قرار نداشته است و بیشتر به تجارت جهانی، مبارزه با تروریسم و تحریم های روسیه پرداخته شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در دستور کار قرار نداشت؛ اما همه حاضران در این نشست خواستار ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا شدند.

در بیاینه پایانی این گروه نیز به «روند صعودی مهاجرت پناهجویان» اشاره شده است و از آن بعنوان یک چالش جهانی نام برده شده است که نیازمند همکاری بین المللی می باشد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، روز پنجشنبه گفت، به لحاظ جغرافیایی اروپا اولین جایی است که باید برای پناهجویان اقدام کند اما سایر کشورهای جهان نیز باید با حمایت مالی خود این اتحادیه را برای اسکان پناهجویان کمک نمایند.

در این نشست سران کشورهای صنعتی جهان توافق کردند تا نیازهای کوتاه وبلند مدت پناهجویان اقدامات تلاش بیشتری را انجام دهند و به دنبال جذب منابع مالی بیشتر برای تامین این نیازها باشند.

در بخش دیگری از بیاینه پایانی نشست گروه 7 نسبت به  فعالیت چین در دریای چین جنوبی ابراز نگرانی شده است و از پکن خواسته شده تا از انجام اقدامات تحریک آمیز دراین دریا پرهیز کند.

این موضعگیری گروه هفت با واکنش صریح و منفی چین روبرو شد. چین صدور این بیانیه را  دخالت در امور این کشور معرفی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار