حمایت 59 درصدی لندنی ها از حضور انگلیس در اتحادیه اروپا

59 درصد لندنی‌ها از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج نظرسنجی موسسه 'اوپینیوم' که روز چهارشنبه منتشر شد حاکی از حمایت 59 درصدی لندنی‌ها از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا است.

طبق این نظرسنجی که به سفارش ایونینگ استاندارد تهیه و در این نشریه منتشر شد، تنها 27 درصد از لندنی نشینان از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت حمایت می‌کنند.

این نتایج حاکی از آن است که در حال حاضر 13 درصد از مردم ساکن لندن هنوز تصمیم نهایی خود را دراین خصوص نگرفته‌اند.

نتایج یادشده مؤید آن است که 5.6 میلیون تن از ساکنان لندن که واجد شرایط برای شرکت در همه‌پرسی 23 ژوئن هستند، خواهان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

اما نتایج نظرسنجی یاد شده مؤید رقابت نزدیک میان حامیان و مخالفان حضور انگلیس در اتحادیه اروپا در سایر نقاط انگلستان در مقایسه با لندن است.

براساس این نتایج، میزان حمایت از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا در کل بریتانیا به ‌جز لندن( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) 44 درصد، میزان حمایت از برگزیت 40 درصد و افراد مردد 14 درصد است.

در صورت احتساب آرای لندنی‌ها، میزان حمایت از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، 51 درصد؛ میزان حمایت از برگزیت 34 درصد و شمار افراد مردد 14 درصد خواهد بود.

در نظرسنجی موسسه اوپینیوم از یک هزار و چهار نفر بزرگ‌سال ساکن لندن به‌صورت آنلاین پرسش به‌عمل ‌آمده و از تاریخ 26 آوریل تا اول ماه 'می' انجام‌ شده است.

بررسی صورت گرفته توسط موسسه اوپینیوم بیانگر آن است که حمایت گسترده حامیان صادق خان شهردار مسلمان لندن و عضو ارشد حزب کارگر از ادامه حضور انگلیس از اتحادیه اروپا نقش مهمی در کاهش گرایش ساکنان پایتخت انگلیس به برگزیت داشته است.

براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه اوپینیوم، 69 درصد از حامیان حزب کارگر از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا و تنها 25 درصدشان از برگزیت حمایت می‌کنند.

به نوشته ایونینگ استاندارد، دیویدکامرون نخست‌وزیر و جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس اخیرا با صادق خان شهردار لندن در مورد نقش تعیین‌کننده‌اش در همه‌پرسی 23 ژوئن صحبت داشته‌اند.

در انتخابات اخیر شهرداری لندن که در پنجم ماه 'می' برگزار شد، صادق خان توانست 45 درصد از آرای مردم را به دست آورد و رقیب اصلی‌اش را از حزب محافظه‌کار شکست دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار