نقش مشترکین صنعتی در کاهش پیک و کاهش اوج بار در فصل گرما از اهمیت محوری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: متاسفانه مصرف انرژی در ایران، سه برابر متوسط‌ مصرف جهانی انرژی است.
سید محمد موسوی زاده با اشاره به هزینه بالای تولید انرژی در دنیا، افزود: ما ایرانی‌ها در مصرف برق نیز مانند بسیاری از دیگر بخش‌ها از فرهنگ مصرف خوبی برخوردار نیستیم.
وی خواستار فرهنگ‌ سازی در حوزه صرفه‌جویی در مصرف شد و افزود: این صرفه‌جویی در مصرف در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، از اهمیت مضاعفی برخوردار است.
موسوی زاده با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان در استان سمنان، نقش مشترکین در کاهش پیک و کاهش اوج بار در فصل گرما را بسیار موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: نقش مشترکین صنعتی در کاهش پیک و کاهش اوج بار در فصل گرما از اهمیت محوری برخوردار است و انتظار می‌رود واحدهای صنعتی این مهم را مدنظر داشته باشند چرا که برای گذر موفق از پیک بار تابستانی نیازمند همراهی همه مشترکین هستیم.
وی افزود: ایجاد یک کیلووات ظرفیت نیروگاهی جدید در ایران به بیش از یک‌هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، و در این شرایط حساس اقتصادی همه اقشار مختلف مردم باید با حساسیت بیشتری به درآمدها و هزینه‌کردها در کشور توجه کنند.
موسوی زاده تصریح کرد: زیرساخت‌های انرژی استان سمنان قابل قیاس با گذشته نیست، و در حال حاضر بیش از نیاز مصرفی خود انرژی تولید می‌کند و این نکته امید بخشی است.
انتهای پیام/ د

برچسب ها: برق ، مصرف ، صنعت ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.