این آزمون از 6 تا ۸ خرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد با رقابت ۴۷۸ هزار و ۳۴۹ نفر در ۱۳۵ مجموعه امتحانی و در۶ نوبت صبح و عصر روزهای پنج شنبه ، جمعه و شنبه ۶ تا ۸ خرداد ماه در ۶۹ حوزه امتحانی و ۳۱ استان کشور برگزار می شود.
داوطلبان در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر به رقابت می پردازند و بیشترین داوطلب در این آزمون در رشته حقوق با ۶۱ هزار و ۲۵۵ داوطلب و سپس مجموعه حسابداری و مالی با ۴۸ هزار و ۴ داوطلب است.
در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی ، ۴۴.۴۵ درصد شرکت کنندگان را بانوان و ۵۵.۵۵ درصد را آقایان تشکیل می دهند .
سوالات کلیه مجموعه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد به جز مجموعه های نوازندگی ساز جهانی، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، طراحی شهری، معماری، طراحی صنعتی، تصویر سازی، نقاشی، ارتباط تصویری و هنرهای نمایشی که دارای یک درس تشریحی هستند، به صورت تستی خواهد بود.
آزمون درس تشریحی در مجموعه های مذکور همزمان با آزمون تستی برگزار می شود. رشته های کارگردانی نمایش و موسیقی علاوه بر آزمون تستی و تشریحی دارای آزمون عملی نیز هستند که این آزمون بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در این دو رشته برگزار خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اعلام می شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.