عضو کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهر تهران گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه معانیه فنی یکی از ایرادات پلیس برای اجرای طرح LEZ رفع شد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سرانجام طرح LEZ اظهار داشت: با راه اندازی سامانه نظام یکپارچه معاینه فنی (سیمفا)، ابزارهای لازم برای اجرای طرح LEZ فراهم می شود زیرا یکی از ایرادات پلیس راه برای اجرای این طرح بحث معاینه فنی خودرو ها بود.

وی با بیان اینکه پلیس راه برای اجرای طرح LEZ ، دو ایراد را به معاینه فنی خودروها وارد می دانست، گفت: ایراد اول یکپارچه نبودن سامانه مراکز معاینه فنی بود که با راه اندازی سامانه سیمفا رفع شد و ایراد دیگر عدم اطمینان بر نحوه اجرای فرایند معاینه فنی و سندسازی بود که با نصب دوربین های مدار بسته در مراکز معاینه فنی این ایراد نیز برطرف شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، بیان داشت: پلیس راه معتقد است معاینه فنی باید از سطح موتور سیکلت تا اتوبوس انجام شود؛ به همین منظور مراکز معاینه فنی باید امکانات لازم برای انجام معاینه فنی از تمام وسایل نقلیه از جمله سواری، موتور سیکلت و اتوبوس را داشته باشند.

شاکری تصریح کرد: شهرداری آمادگی خود را برای اجرای طرح LEZ  اعلام کرده است و باید معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری این موضوع را بیشتر پیگیری کند تا بتواند به توافق لازم با پلیس در این زمینه برسد.

عضو کمیسیون عمران و عمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا طرح  LEZ به سرانجام برسد، گفت: برای اجرای طرح باید تمام موارد در شورای عالی ترافیک مورد بررسی قرار بگیرد و امیدواریم تا 6 ماه آینده زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار