نماینده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت:33درصد از مدارس کشور غیراستاندار هستند ونیازبه ایمن سازی دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ورشوچی بابیان اینکه ۳۳ درصد مدارس کل کشور غیراستاندارد هستند و نیاز به ایمن‌سازی دارند، افزود: همه مدارسی که پس از انقلاب اسلامی ساخته‌شده‌اند مطابق با آیین‌نامه‌های ساختمانی بوده و ۱۰۰ درصد مقاوم هستند.

وی با اشاره بهاینکهبا توجه به قدمت بالای بسیاری از ساختمان‌های آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی برخی مدارس هستیم،تأکید کرد: در حال حاضر مقاومت مدارس تازه ساخت به‌قدری بالا است که می‌توان نوسازی و تجهیز مدارس را یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به حساب آورد.

ورشوچی بابیان اینکه با فعالیت‌هایصورت گرفته درزمینه ساخت مدارس در کشور هنوز با مشکل کمبود فضای آموزشیروبه‌رو هستیم، خاطر نشان کرد:نیازهای مختلفی درزمینه مدرسه‌سازی وجود دارد که یکی از آن‌ها کمبود مدارس و به‌ناچار دو شیفته شدن برخی از مدارس است.

نماینده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربابیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به استاندارسازی فضاهای آموزشی در کشور دارد،افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی گسترده و عملیاتی در سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور برای نوسازی مدارس صورت گرفته است.

ورشوچی با اشاره اینکه تعمیر و تجهیز مدارس یکی دیگر از مهم ترین چالش‌های پیشروی سازمان نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس است، ادامه داد: در اختیار قرار دادن امکانات نرم‌افزاری و تجهیز مدارس و هوشمند سازی مدارساز مهم ترینفعالیت‌های انجام‌گرفته توسطسازمان نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارساست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.