مدير پخش فرآورده هاي نفتي منطقه كرمان گفت : اين منطقه قادر است بيش از 700 ميليون ليتر فرآورده نفتي را ذخيره سازي كند كه اين امر بسترهاي لازم را جهت تامين فرآورده صادراتي به منطقه شرق و جنوب شرق فراهم كرده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر سالاري نسب مدير پخش فرآورده هاي نفتي منطقه كرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود : اقدامات قابل توجهي در رابطه با قاچاق سوخت در اين منطقه صورت گرفت كه منجر به دريافت رتبه نخست در كشور را از سوي كميسيون قاچاق كالا و ارز شد .

وي با اشاره به رشد 75 درصدي جايگاه هاي ممتاز در منطقه كرمان گفت :  عرضه سوخت در منطقه كرمان از طريق 220 جايگاه فعال و 76 جايگاه عرضه cng   و همچنين 5 مركز سوختگيري هوايي در شهر هاي كرمان  جيرفت بم سيرجان و رفسنجان صورت ميگيرد.

سالاري نسب در مورد ظرفيت ذخيره سازي در منطقه كرمان نيز تصريح كرد : هم اكنون ميزان ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي در منطقه كرمان بيش از 700 ميليون ليتر است كه با توجه به اين پتانسيل ميتوان ادعا كرد كه اين منطقه مبدل به يك هاب صادراتي در جنوب شرق ايران شده  كه بستر هاي مناسبي را جهت تامين فرآورده هاي صادراتي ايران به منطقه شرق و جنوب شرق كشور فراهم كرده است .

مدير پخش فرآورده هاي نفتي منطقه كرمان خبر از ظرفيت 340 ميليون ليتري در انبار نفت شهيد احمدي روشن داد و افزود : اين انبار كه به صورت مكانيزه اداره ميشود و نقش قابل توجهي را در تامين فرآورده هاي صادراتي ايران به منطقه شرق و جنوب شرق دارد و علاوه بر اين انبار نفت كرمان با ظرفيت 190 ميليون ليتر رفسنجان با 140ميليون ليتر و سيرجان با 42 ميليون ليتر سه انبار نفت فعال ديگر در منطقه كرمان محسوب مي شوند .

اين مقام مسئول با اشاره به صرفه جويي حاصل شده با اجراي طرح پيمايشي نفت گاز ( گازوييل ) گفت : با اجراي اين طرح در سال 94 نسبت به سال 93 شاهد صرفه جويي 726 ميليون ليتري در مصرف نفت گاز بوديم كه اين امر منجر به صرفه جويي 726 ميليارد توماني در مصرف نفت گاز ( گازوييل ) شده است .

وي خاطر نشان كرد : هم اكنون روزانه 20ميليون ليتر فرآورده در انبار هاي نفت منطقه كرمان توزيع ميشود كه به موجب آن تامين فرآورده هاي مورد نياز استان هاي كرمان و سيستان و بلوچستان و بخش هايي از استان هاي فارس خراسان جنوبي و يزد و منطقه تربت حيدريه را هم تحت پوشش قرار مي دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار