رئیس جمهوردر ستاد توسعه وسرمایه گذاری استان کرمان گفت: برای حل مشکلات حوزه آب نیاز به ورود بخش خصوصی داریم.

کشاورزی ما فرا سرزمینی شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حسن روحانی با حضور در نشست توسعه وسرمایه گذاری استان کرمان گفت: برای حل مشکل آب که یکی از بحران ها در استان کرمان است دولت به تنهایی نمی تواندکار کند ونیاز به کمک بخش خصوصی داریم.

وی با بیان اینکه سال سختی را با کاهش قیمت نفت پشت سرگذاشتیم افزود: این سختی بعد از برجام بیش از حد انتظار طول کشید ولی ما از مخالفان برنامه هایمان از گروه 5+1تا مخالفان فراوان داخلی عبور کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مجموعه شرایط بعد از انتخابات اسفندماه مجلس بهتر شدگفت: قبلا گویی در بیابان خشک تشنه منتظرآب بودیم که چشمه کوچکی جوشیده شد وباید از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: برای این کاردولت وظیفه هایی بردوش دارد فرصتی هم برای بخش غیردولتی فراهم شده است .

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد غیردولتی بار بردوش بخش خصوصی است گفت: این اقتصاد برمبنای محاسبه زمان وسود وکار بنا شده است که با حرکت این اقتصاد پویا سرمایه نیز جاری می شود.

رئیس جمهور کشور با تاکید براینکه ایجاد امنیت اقتصادی در کنار امنیت اجتماعی وظیفه دولت است ،تصریح کرد: آموزش وبهداشت بارش بردوش دولت است که کار سنگینی است.

روحانی اظهار کرد:انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک حال مابود وباید اتحاد بین سه قوا بیشتر باشد زیرا هرچه همسوتر باشیم اهداف مان اشتراکات بیشتری خواهد داشت.

وی بیان کرد:تلاش دولت این است که ثبات اقتصادی به وجود آورد تاسرمایه گذاران تکلیف خودشان را بدانند.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه اگر ارتباط با دنیا راقطع کنیم وشرایط پولی و مالی ما با دنیا هماهنگ نباشد نمی توان کار زیادی کرد افزود: چطور می توان بدون تجارت با دنیا برای 80میلیون نفر تولید کرد، تجارت کرد واعتماد سازی کرد.

روحانی تاکید کرد:خراب کردن ارتباط با دنیا یک ثانیه زمان می خواهد واصلاح آن به سالها زمان نیاز دارد.

وی گفت: افکار عمومی دنیا نسبت به سه سال قبل درباره ایران تفاوت یافته است وامروز دنیا به چشم دیگری به ایران نگاه می کند.

وی افزود: اگر دولت خود را رقیب بخش خصوصی بداند نمی تواند کاری بکند اما اگر به قصد حمایت در کنار بخش خصوصی باشیم قطعا بخش خصوصی نیز توانمندی اش را نشان خواهد داد.

روحانی اظهار کرد: باید با قانون گذاری عرصه های اقتصادی متفاوت را تجربه کنیم.

رئیس جمهور کشور با بیان اینکه باید با کمک بخش خصوصی مسائل زیست محیطی وآب را حل کرد تصریح کرد: بیشترین سرمایه گذاری دولت یازدهم در حوزه آب بوده است وتحولات مهمی را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: باید به فناوری های نوین در حوزه استفاده از آب بها داد و بخش دولتی به وظایف خود عمل کند اما کار اصلی را بخش غیردولتی انجام دهد.

روحانی تاکید کرد: کشاورزی امروز ما فرا سرزمینی است با توجه به شرایطی که در اقتصاد کلان مملکت شاهد هستیم انتظار می رود این بخش نیز به شرایط مناسب خود دست یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار