وضعیت ارائه خدمات دارویی در 3 سال گذشته مطلوب نبود/ طرح تحول دستاورد بزرگ دولت یازدهم

معاون اول رئیس جمهور بهره‌وری را یکی از گمشده‌های بزرگ اقتصاد کشور خواند و گفت: با وجود اینکه در تمام برنامه‌ها تاکید بر افزایش بهره‌وری بوده، اما کشور بدترین نرخ را در میان سایر کشورها داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم معرفی دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید ضمن تشکر از محققان و پژوهشگران گفت: امروز بخشی از دستاوردهای بزرگ محققان، پژوهشگران و داروسازان به نمایش گذاشته شده تا مردم در جریان این اقدامات قرار بگیرند،  این مراسم با روز بهره‌وری مصادف است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری یکی از گمشده‌های بزرگ اقتصاد کشور و نیاز حیاتی ما است؛ گفت: در بسیاری از کشورهای جهان سهم عمده رشد اقتصادی را افزایش بهره‌وری نیروی انسانی تشکیل می‌دهد و با وجود اینکه کشور ما کشوری اسلامی است، به ارزش‌های دینی و استفاده از نیروی انسانی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، بدترین بهره‌وری را داریم.

جهانگیری با اشاره به اینکه در این 30 سال تأکید بر افزایش بهره‌وری بوده بیان کرد: پیش‌بینی شده در تمام برنامه‌ها 33 درصد رشد اقتصادی از بهره‌وری به دست آید اما در پایان برنامه این میزان صفر است. در چشم‌انداز 1404 هدف اختصاص 2.5 درصد از هشت درصد رشد بهره‌وری است اما در گزارش اول این میزان قابل گفتن نیست.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: از تمام نخبگان و صاحب‌نظران برای بالا رفتن بهره‌وری و ایجاد فضای فرهنگی مناسب در خواست کمک داریم چرا که با افزایش بهره‌وری هزینه‌های تولید کاهش و سطح کیفی افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد: گاهی نیاز است برخی خبرها خوانده نشود تا در جریان اظهارنظرهای ناشایست قرار نگیریم. برخی می‌گویند تمام نگاه و تمرکز دولت به آمریکاست اما مراسم امروز در مقابل این گفته برگزار شد. در سه سال گذشته وضعیت درمان، مراجعات بیمارستا‌ن‌ها، تهیه تجهیزات و دارو وضع نامطلوبی داشت از طرفی سال 94 سخت‌ترین سال اقتصادی بود و افت درآمد به این میزان پیش‌بینی نشده بود.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه دولت به انجام تعهدات خود پایبند است اما همچنان بخشی از عدم پرداخت‌ها مشکل ایجاد کرده است.

جهانگیری با بیا اینکه مهم‌ترین اساس اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای اتکا به مغز نیروی انسانی به جای اتکا به منابع طبیعی است ما به توانمندی‌های کشور و نسل جوان افتخار می‌کنیم و اینکه دانشمندان موفق به تولید داروهای صعب‌العلاج و به ویژه سرطان در کشور با قیمت‌های مناسب شده‌اند غرور ملت را برمی‌انگیزد.

جهانگیری اظهار داشت: صندوق توسعه ملی وام‌های ارزان برای صادرات در نظر گرفته همچنین خط‌های اعتباری برای خرید کالا از کشور به کشورهای هدف داده شده، سال گذشته برای اولین بار تراز اقتصادی مثبت شد باید صادرات به سمت دانش پیش برود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار