19 شرکت دارویی پشت درهای مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از حضور 21 شرکت دارویی در مرکز رشد فرآورده‌های دارویی تهران خبر داد و گفت: به علت ظرفیت محدود 19 شرکت دارویی در صف انتظار استقرار در این مرکز هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم معرفی دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید گفت: مرکز رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 82 شروع به فعالیت کرد و تاکنون 21 شرکت در آن استقرار دارند که از این میزان 8 شرکت فعال هستند از طرفی به علت ظرفیت محدود 19 شرکت دانش‌بنیان در انتظار استقرار در این مرکز هستند.

وی ادامه داد: تاکنون 47 محصول در این مرکز تولید شده که 22 محصول آن در دوزهای متفاوت و برخی داروهای جدید مربوط به سال 94 است و عمده این تولیدات داروهای ضد سرطان هستند.

جعفریان مزایای این تولیدات را اینگونه بیان کرد: تولیدات دارویی در کشور موجب صرفه‌جویی قابل توجه ارزی و کاهش وابستگی می‌شود از طرفی این مرکز سعی دارد در سال 95 ده محصول جدید در حوزه ایمنی بدن و پپتیدها را روانه بازار کند.

وی یادآور شد: نیاز این مرکز ایجاد شرایطی مشابه پارک‌های علم و فناوری است چرا که پارک‌های موجود به ویژه از لحاظ مکان برای نیاز شرکت‌ها مناسب نیست و ظرفیت ایجاد پارک در اطراف دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد. اگر برای ساخت پارک علم و فناوری در وزارت بهداشت مجوز بگیریم می‌توان با سرعت بیشتری ارزش افزوده‌ جدی در مسیر اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار