رخساره فضلی مدير كل دفتر آموزش پيش دبستانی در گفت و گو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پیش دبستانیهای دو زبانه اظهار داشت: سیستم دو زبانه فرصتی برای جبران آموزش زبان به شمار می رود برای این منظور دوره های یکساله فشرده برای استانهای مختلف در نظر گرفته شده چرا که لازم دانستیم دانش آموزان آمادگی بیشتری برای ورود به دبستان پیدا کنند.
وی در خصوص رویکرد برنامههای آموزشی دوره پیش دبستانی گفت: در بسیاری از استانها گویش های متفاوتی وجود دارد، لازم است دانش آموزان برای تطبیق با کتاب های استاندارد آموزشی به زبان مادری تسلط پیدا کنند که تقویت در ساختار زبان مادری به دنبال هدف تدوین برنامه های آموزشی در دوره پیش دبستانی است.
مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به این که سیستم دو زبانه از اول فروردین ماه آغاز شد، گفت: در استانهای مختلف برنامهای شش ماهه برای تسلط نوآموزان در نظر گرفته شده است.
فضلی با بیان اینکه زبان مادری باید برای تعامل در کشور مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: تاکید بر آموزش زبان مادری به عنوان یک سیستم عامل مرکزی جهت دریافت و تولید پیام مشترک بین استان های مختلف است.
وی در خصوص برنامههای پیش دبستانی در سال آینده اظهار کرد: سعی بر این است تا دوره های یک ساله پیش دبستانی را در مهر 95 عملیاتی کنیم که این اقدام بیشتر در مناطق محروم مورد توجه قرار می گیرد.
مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی بیان کرد: برای اولین بار در کشور نیروی معلم رسمی، برای دوره پیش دبستانی به کار گرفته می شود؛ این افراد اغلب به صورت چندپایه ای، فعالیت کرده و این موضوع تلاش معلمان را برای آموزش به دانش آموزان دوچندان می کند.
انتهای پیام/