مدیر روابط عمومی اورژانس استان از شهروندان خواست هنگام سفر به دامان طبیعت مراقب نیش حشرات با شند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر روابط عمومی اورژانس زنجان در رابطه با گزش حشرات در طبیعت هشدار داد و گفت:از ابتدای بهار 12 مورد گزش حشرات رخ داده است.

مرادی گفت:از این 12 مورد،2مورد گزیدگی زنبور،8مور عقرب گزیدگی و2مورد مار گزیدگی اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با بیان این که گزش برای کسانی اتفاق می افتد که به دامان طبیعت سفر می کنند ودرمکان های کم رفت و آمد عبور و مرور می کنند گفت:گزیدگی بیشتر برای آقایان با میانگین سنی 35 تا 45 سال رخ داده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس زنجان با اشاره به افراد دچار به گزش زنبور تاکید کرد:در صورت مشاهده این وضعیت ضمن حفظ خونسردی مسیر تنفسی فرد را برسی نمایی و از ابزارهای مختلف جهت خارج نمودن نیش زنبور استفاده نکنند.

مرادی تاکید کرد:محل گزیدگی را حتما با آب و صابون شستشو دهیدو برای رفع نیش زنبور از محل آسیب میتوان از اشیائ نظیر کارت تلفن استفاده کرد.

وی در ادامه گفت:از قرار دادن مستقیم یخ در محل آسیب خودداری نمایید.

این مقام مسئول توصیه کرد:در آسیب های مار گزیدگی بلافاصله شخص را از محل حادثه دور کرده و لباس های تنگ و زیور آلات وی را از بدنش خارج کنید و از فعالیت فیزیکی وی جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه افزود:عضو آسیب دیده پایین تر از سطح قلب قرار گیرد تا جریان خون ادامه داشته باشد.

مرادی بیان کرد:بیماران قلبی،بیماران دیابتی،کودکان زیر 3سال،افراد مسن،معلولین حرکتی و افرادی که دچار آلرژی هستند باید بیشتر مراقب گزش حشرات باشند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زنبور ، گزش ، طبیعت ، بهار ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.