ایلام؛

ضرورت برگزاری جشنواره های فرامرزی مطبوعات درسایر مناطق کشور

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برگزاری جشنواره های فرامرزی مطبوعات در همه نقاط مرزی کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حسین انتظامی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق اعلام کرد: اجرای باشکوه و موفقیت آمیز این جشنواره می تواند به عنوان الگویی در سایر نقاط کشور شناخته شده و با تبادلات فرهنگی میان کشورهای همسایه منجر شود.

انتظامی اضافه کرد: توسعه روابط رسانه ها به عنوان دیپلماسی رسانه ای به توسعه ارتباطات دو کشور ایران و عراق می انجامد ، این نوع رفت و آمدها و تبادلات فرهنگی بین کشورهای همسایه که دارای اشتراکات فرهنگی و دینی هستند ، باید به عنوان الگویی در سایر مناطق تکرار شود.
وی افزود: استفاده از ابزار رسانه ها به عنوان یکی از شگردهای قدرت نرم بر جذابیت ها استوار است و علاوه بر اینکه مکمل قدرت سخت است، بتدریج می تواند جایگزین حرکت های خشن نیز شود.
 
انتظامی اظهار کرد: نخبگانی از کشورهای مختلف در این دیپلماسی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و زمینه ساز توسعه و تعمیق روابط کشورها می شوند.
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره های فرامرزی مطبوعات در راستای تقویت دیپلماسی عمومی یک حرکت و روش ابتکاری است و امیدواریم بتوانیم در سایر مناطق کشور نیز آنرا اجرا کنیم.
نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات با حضور استاندار ایلام و استانداران واسط و حلبچه عراق، مسئولان محلی و جمعی از فعالان رسانه ای دو کشور در دانشگاه ایلام آغاز بکار کرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار