ایلام؛

دستاورد شوراهای حل اختلاف کاهش حبس زدایی است

رئیس دادگستری شهرستان چرداول گفت: کاهش ورود پرونده ها به مراجع قضایی و حبس زدایی دستاورد مهم تشکیل شورای حل اختلاف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سید علی نوربخش اعلام کرد: مهم ترین مزایای این نهاد کاهش مراجعه مردم به دادگستری ها،صلح و سازش محلی و رفع اختلاف ها، جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها و تکریم ارباب رجوع می باشد.
نوربخش اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف به عنوان نهاد مردمی با الگو گیری از آموزه های دینی نماد و ترویج دهنده فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند.

وی با ذکر این نکته که تشکیل شوراهای حل اختلاف از ابتکارات قوه محترم قضایی و باعث حبس زدایی و کاهش زندانیان می گردد،افزود: درسیر رسیدگی به پرونده های قضایی دو مرحله صلح و قضاوت وجود دارد و با تشکیل این نهاد مردمی نقش و جایگاه صلح و سازش که در قرآن و آموزه های دینی بر آن تاکیر فراوانی شده است بیشتر نمایان می شود.

نوربخش اظهار کرد: 17 شعبه شورای حل اختلاف با تعداد 57نفر عضو اصلی و دبیر خانه و همچنین 34 عضو علی البدل در مجمع شوراهای حل اختلاف شهرستان چرداول فعالیت دارند.
رئیس دادگستری شهرستان چرداول گفت:شوراهای حل اختلاف باید نظم و دقت در عمل را سرلوحه کارهای خود قراردهند و با بالا بردن سطح علمی و آموزشی خود و آشنایی با قوانین قضایی رسیدگی به پرونده های قضائی را در کمترین زمان و با رعایت حق و عدالت به سرانجام برسانند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار