آخرین مجموعه نقاشی‌های جلال‌الدین مشمولی با عنوان «پسران سیاهرود» در گالری هپتا به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاهی از آثار جلال‌الدین مشمولی، هنرمند نقاش کشورمان از 31 اردیبهشت در گالری هپتا برگزار می‌شود.

به گفته مشمولی این مجموعه بازیگوشی‌ها و شیطنت‌های چهار کودک دهه پنجاه را که در تابستان به هنگام تعطیلی مدارس تمام روز را در رودخانه سیاهرود شهر قائمشهر به شنا می‌گذرانند، روایت می‌کند. این چهار کودک نماد بیشمار کودک و نوجوانانی است که در آن سال‌ها با این رودخانه زندگی کرده‌اند و خاطره ساخته‌اند. 

وی در توصیف این نمایشگاه می‌گوید: مثل گذشته به رودخانه سیاهرود می‌روم و ساعت‌های زیادی در حاشیه آن قدم می‌زنم ولی این بار خبری از کودکان و نوجوانان نسل امروز نیست که در آن شنا کنند و علت کاملا واضح است؛ چرا که رودخانه به علت آلودگی بیش از حد قابل استفاده نیست.

همین مسئله باعث شد تا به گذشته برگردم و هر آنچه آن رودخانه داشت را به یاد بیاورم. فاصله زیادی بین آن رودخانه و رودخانه‌ای که امروز می‌بینم وجود دارد و قابل توضیح نیست. حیف که تنها با واژه «یادش بخیر» از همه چیز به همین سادگی سخت می‌گذریم. 

نقاش در این مجموعه به مثابه یک عکاس عمل می‌کند و انگاری لحظه به لحظه از کودکی‌اش را عکاسی کرده و پس از سال‌ها با ورق زدن آلبوم خاطراتش، گذشته‌اش را زنده می‌کند. به قول خودش «سال فقط یک فصل داشت و برای ما همه سال تابستان بود».

نمایشگاه «پسران سیاهرود» تا 9 خرداد برقرار و پذیرای هنردوستان خواهد بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار