مدیر کل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر ۴۳۷ تشکل کشاورزی در سطح ۴۲۰ شهرستان ایران راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛مسلمی با تاکید بر اینکه باید نقش بخش کشاورزی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی موردتوجه قرار گیرد تأکید کرد: از توانمندی‌های بخش کشاورزی برای تحقق اهداف شعار سال استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی به‌عنوان مردمی‌ترین فعالیت اقتصادی در کشور مطرح است ادامه داد: بیش از ۲۵۰ رشته شغلی در این زمینه شناسایی‌شده است که همه این‌ها حاکی از آن است که این بخش باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی ایران در ادامه از عضویت ۷۰۰ هزار نفر در نظام صنفی کشاورزی ایران خبر داد و گفت: باید نقش سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی در توسعه و گسترش بخش کشاورزی موردتوجه قرار گیرد که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تعاون روستایی و دفتر امور تشکل‌های کشاورزی توانسته است در این بخش نسبت به تشکیل سمن‌ها و حمایت از آن‌ها گام‌های خوبی را بردارد.

مسلمی با تاکید بر اینکه محصولاتی که با نام خارجی به فروش می رسند حتما از راه قاچاق وارد شده اند و حق گمرکی را نپرداخته اند، افزود: برای تامین برخی میوه ها از جمله موز، آناناس و نارگیل در کشور، تمهیدات خاصی اندیشیده شده و به تعدادی از تشکل های صنف کشاورزی مجوز واردات این محصولات داده شده است.

وی بابیان اینکه طی امسال برای رونق‌بخشی به حوزه فروش محصولات کشاورزی داخلی، از ورود هر نوع محصول زراعی و باغی به کشور جلوگیری به عمل آمد، افزود: بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ویژه‌ای ایفا کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.