زنجان؛

طارم، منطقه‌ای رویایی در شمال غرب ایران

"شهرستان طارم زنجان" با بنا‌های ارزشمند و دیدنی در کنار طبیعت زیبا و منحصر به فردش منطقه توریستی و تفرجگاهی بکر برای هر گردشگر اهل ذوق به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ قسمتي از درياچه سد سفيد رود كه در شهرستان طارم واقع شده، ساحل رودخانه هايي كه همگي ريزابه قزل اوزن هستند، دامنه ارتفاعات، جنگل ها، چشمه آب معدني الله بلاغي، غار خرمنه سر، روستاي تشوير، روستاي شاه نشين و ديگر روستاهاي ييلاقی با آب و هواي مناسب، چشم انداز باغ ها و كشتزارهاي برنج و... از جاذبه هاي طبيعي شهرستان طارم هستند كه به همراه سكوت و آرامش این منطقه می تواند رویایی هر گردشگر باشد.

شهرستان طارم علاوه بر جاذبه هاي طبيعي به نسبت وسعت و موقعيت خود در استان از بناهاي تاريخي و مكان هاي ديدني خوبي برخورداراست.

قلعه شميران، قلعه سانسيز، بناي امام زاده حيدر، بناي امام زادگان عوف و هاشم (ع)، چهار تاقي هاي طارم، آتشكده تشوير، آتشكده الزين و آتشكده پيرچم از جمله بناهاي ارزشمند و ديدني شهرستان طارم هستند كه در كنار طبيعت زيبا و رویایی این منطقه ارزش هاي توريستي و تفرجگاهي اين ناحيه را يادآوری مي كنند.

 

انتهای پپام/ن

برچسب ها: طارم ، منطقه ، رویایی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.