استاندار فارس خواستار گسترش ارتباطات استان با ایالت زاکسن آلمان با محوریت ارتباطات دانشگاهی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز استاندار فارس در ديدار با رئيس دانشگاه صنعتی درسدن آلمان كه با حضور هيات رئيسه دانشگاه شيراز برگزار شد با بيان اينكه فارس دارای 122 هزار كيلومتر مربع مساحت و حدود پنج ميليون نفر جمعيت است،گفت: اين استان به لحاظ تاريخی دارای بناهای عظيمی است و در دو هزار و 500 سال قبل فارس پايتخت ايران بوده است و از اين جا بخش قابل ملاحظه اي از دنيا مديريت می شده است.
وي با اشاره به اين كه استان فارس در زمينه های مختلف دارای ظرفيت هايی است كه يكی از آن ها دانشگاه شيراز به شمار می رود، تصريح كرد: دانشگاه علوم پزشكی شيراز يكی از دانشگاه های معتبر كشور در حوزه پزشكی است و در زمينه پيوند كبد، كاشت حلزون و پيوند قرنيه يكی ازمهمترین مراكز در سطح كشور و خاورميانه محسوب می شود.
در اين ديدار رئيس دانشگاه صنعتي درسدن آلمان با بيان اين كه شهر درسدن در ايالت زاكسن آلمان واقع شده و با چهار ميليون جمعيت به فرهنگي بودن مشهور است، اظهار داشت: اين ايالت در زمينه هاي ميكروالكترونيك، ماشين سازی، ماشين های صنعتی، حمل و نقل و تجارت های صنعتي ظرفيت های بالايی دارد.
پروفسور هانز مولر اشتاينهاگن با اشاره به اين كه ايالت زاكسن آلمان در زمينه صنعت خودرو سازی سابقه طولانی دارد، ادامه داد: در سال های اخير سرمايه گذاری هاي زيادی در زمينه بيوتكنولوژی در اين ايالت آلمان صورت گرفته است.
وی تصريح كرد: زمينه هاي زيادی براي همكاری بين دانشگاه درسدن آلمان و دانشگاه های شيراز و علوم پزشكی شيراز و همچنين تبادلات اقتصادی بين دو استان فارس و زاكسن وجود دارد.
رئيس دانشگاه صنعتي درسدن آلمان همچنين با ابلاغ پيام استاندار زاكسن به مهندس افشانی خواستار ايجاد سازوكاری براي گسترش روابط ميان استان فارس و ايالت زاكسن آلمان شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار