سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول بیان کرد: به دلیل نبود بازاریابی مناسب صنایع دستی تولید این شهرستان در کشورهای مختلف جهان با برند دیگر کشورهای خارجی به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یعقوب زلقی گفت: بیش از 100 نوع صنایع دستی در دزفول به صورت کلی و جزئی در حال تولید است که این تولیدات به دلیل نبود بازاریابی مناسب پس از خرید از هنرمندان در کشورهای دیگر با برند خارجی به فروش می رسد و نامی از دزفول و حتی کشور سازنده آن هنگام عرضه این محصولات برده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی دزفول هدفمند نیست اظهار داشت: واسطه ها در مواردی 10 تن انواع صنایع دستی تولید را خریداری و به دیگر شهرها و  برخی کشورها منتقل می کنند اما از آنجا که در دیگر کشورها بسته بندی می شوند با برند همان کشور به فروش می رسند.

زلقی به حلقه مفقود بازاریابی در ارائه صنایع دستی دزفول اشاره کرد و افزود: هنرمندان دزفول به دلیل اینکه قادر به بسته بندی و بازاریابی صنایع دستی تولیدی نیستند آن ها را به واسطه ها می فروشند و آنان نیز محصولات تولیدی را به شرکت های بسته بندی سپرده تا به شکلی زیبا و با نام دیگر کشورها بسته بندی کنند که این امر اجحاف در حق صعنتگران صاحب نام دزفولی است.

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول اذعان داشت: در حال حاضر چند کشور از جمله روسیه و لهستان تقاضای ارائه صنایع دستی در نمایشگاه های بین المللی را کرده اند که اداره میراث فرهنگی دزفول آمادگی خود را برای ارائه صنایع دستی همراه با هنرمندان به صورت نامحدود اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی روسیه پنجم خردادماه برگزار می شود خاطرنشان کرد: تاکنون فقط 1 نفر از هنرمندان دزفول برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده است و به روسیه اعزام خواهد شد.

یعقوب زلقی گفت: با توجه به هزینه سفر جهت حضور هنرمندان در نمایشگاه های بین المللی صندوق مهر رضا (ع) اقدام به اعطای وام با کارمزد پایین به صنعتگران دزفول کرده است تا بتوانند با دریافت این وام هزینه سفر خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صنایع دستی تولید دزفول در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، قطر و کویت عرضه می شود اما نامی از دزفول و ایران هنگام عرضه این محصولات برده نمی شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.