معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به کارکردهای اقتصادی تالابها و شکل گیری مشاغل مختلف در بستر آنها، نقش تالاب ها در برآورده کردن مولفه های اقتصاد مقاومتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛معصومه ابتکار در نشستی با استاندار و مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: یکی از حوزه های اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت های درونی و مقابله با آسیب هاست که در این زمینه آسیب های طبیعی را باید جدی گرفت و برای حل مشکلات آن نیز تلاش کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاربرد تالاب 40 برابر زمین کشاورزی برآورد شده است، تالاب ها نقش موثرتری در اشتغال و اقتصاد دارند.

وی با اشاره به نقش تالاب هامون در شرایط آب و هوایی و معیشت مردم منطقه سیستان افزود: این تالاب نه تنها به عنوان یک تعادلگر دمایی هوای منطقه را خنک می کرده بلکه فعالیت های اقتصادی زیادی را نیز در برداشته و عامل تحرک اقتصادی مردم منطقه بوده است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: نمی توان تنها با در نظر گرفتن آبگیری دریاچه هامون، بخش های کشاورزی را فراموش کرد بلکه باید به گونه ای عمل کرد که با برنامه ریزی صحیح هر دو بخش از نعمت آب بهره مند شوند.

ابتکار خاطرنشان کرد: کشاورزی با تکیه بر روش های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت در منطقه سیستان می تواند سبب ارتقا درآمد و استفاده بهینه از منابع آبی شود.

وی با اشاره به توسعه مراودات بین کشورهای همسایه به منظور بهبود شرایط محیط زیستی افزود: باید در مذاکرات با کشور افغانستان بیشتر به موضوع احیاء دوجانبه تالاب هامون تاکید کرد زیرا مضرات خشکی هامون به این کشور نیز آسیب وارد می کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار