استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه اشتغال و معیشت مردم منطقه سیستان به تالاب هامون وابسته بوده این تالاب نبض تپنده و عامل توسعه اقتصادی منطقه محسوب می شود و هنوز هم می تواند این نقش را ایفا کند و در واقع هیچ واحد صنعتی در کشور توان اشتغالزایی هامون راندارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛علی اوسط هاشمی در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با مسئولان سیستان و بلوچستان افزود: نمود واقعی اقتصاد مقاومتی با توجه به فعالیت های شکل گرفته حول تالاب هامون، همین دریاچه است.

وی ادامه داد: این دریاچه به دلیل اینکه معیشت مردم را از طرق مختلف تامین می کرده و مبنای تمام فعالیت های منطقه بوده است باید بصورت مجزا از سایر دریاچه ها در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره تصریح کرد: نباید این فرصت را از دست داد و برای پیگیری اهداف این ثبت باید برنامه ریزی های دقیقی انجام شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سالهای قبل به موقعیت این دریاچه توجهی نشده است هم اینک مشکلات بسیاری گریبانگیر منطقه شده که یکی از آنها مشکلات سلامتی است.

وی با اشاره به مشکل ریزگردها بیان کرد: این استان 20درصد ریزگرد های کشور را در خود جای داده است و تنها با برنامه ریزی دقیق برای احیا تالاب بین المللی هامون و هامون جازموریان می توان شرایط را کنترل کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار