نیش در شعر و نثر قزوه وجود دارد.

تاتبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب علیرضا قزوه با عنوان «سفر به شام» با حضور محمد علی مودب، مصطفی محدثی خراسانی و علاقه مندان به شعر برگزار شد.

در این مراسم، مصطفی محدثی خراسانی درباره علیرضا قزوه گفت: تعبیری که قرایی درباره نیش گفتند در شعر و نثر علیرضا قزوه وجود دارد. آن ها تازیانه های سلوک هستند تا تنبه بدهد و بیداری ایجاد کند. این درد عشق است که از حنجره این شاعر بیرون می آید.

وی افزود: اگر هزار قطعه، ادبیات انقلاب را شکل داده باشد، برخی چهره ها هفتصد یا هشتصد پازل را به تنهایی شکل داده باشند،در شکل گیری شعر انقلاب نقش حمید سبزواری را پررنگ می دانم. در نسل های بعد نیز در صورتی که سهم بزرگی را سلمان هراتی و سید حسن حسینی داشتند اما از کسانی که امروز از حضور پر برکتشان بهره مندیم، در بین هم نسل های علیرضا قزوه، فکر می کنم،وی چنین سهمی دارد.

در ادامه مراسم، علی محمد مودب با اشاره به تالیف کتابی درباره علیرضا قزوه بیان کرد: هزار صفحه کتاب درباره علیرضا قزوه را به صورت نسخه فشرده تری روانه بازار کتاب می کنیم. این مسئله همزمان با عرضه دیجیتال کتاب خواهد بود و کوچکتر آن به صورت کاغذی چاپ خواهد شد.

وی افزود: در صورتیکه از شعر انقلاب چیزی بماند، یکی از چهره هایی که به طور حتم خواهد ماند و اثر گذار خواهد بود،به طور حتم علیرضا قزوه است.

این شاعر اظهار داشت: یکی از قسمت های شعر که محکم است و متشابه نیست چهره هایی در نوآوری دارد سرآمد وی علیرضا قزوه است. شعرش را از زمانه می گیرد و در نحو و همه چیز خود را متجلی می کند یکی از چهره هایی که در حوزه قالب های سپید و پس از نیما حرفی داشته باشد، علیرضا قزوه است.

در پایان مراسم، علیرضا قزوه، شاعر با اشاره به سفر خود به سوریه و همراهی وی با کسانی چون محسن مومنی شریف و ناصر فیض تصریح کرد: در سفری به کربلا نیز با ناصر فیض همراه بودم، در آنجا نیز هرچه می نوشتم طنز می شد. وی هرجا هست فضا را طنز می کند.

وی افزود: در سفر به سوریه دیدیم مرگ و زندگی بسیار راحت و نزدیک به هم است.کتابم با عنوان با کاروان شام بخشی از خاطراتم به سوریه است.

از حاشیه های این مراسم می توان به حضور نیافتن مرتضی امیری اسفندقه و محمد حسین جعفریان به دلیل بیماری در این مراسم اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار