مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بدهی دو ماهه این سازمان به بیمارستان‌های خصوصی خبر داد و گفت: این بدهی در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ششمین همایش علمی فصلی و چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مشکلات جامعه پزشکی، نظام سلامت و پزشکان عمومی زیاد است، گفت: در اجرای نظام سلامت مشکلات پزشک عمومی بیش از سایر گروه‌های پزشکی چه در ابعاد پزشکی، آموزشی، هویتی و چه از بعد تامین معیشت است.

وی تاکید کرد: در بعد آموزش پزشک عمومی چالش‌های بسیار زیادی وجود دارد و دانشگاه‌های متنوع بدون برنامه‌ریزی در این راستا فعالیت دارند.

نوربخش افزود: خیل عظیم پزشکان عمومی با آمایش سرزمین متناسب نیستند اما در آمایش و جایگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای نگهداشت نیروی انسانی بومی در حین آموزش پزشکی مشکلاتی وجود دارد. اگر از امروز برای آموزش نیروی انسانی در حوزه پزشک خانواده اراده کنیم هفت سال بعد به نتیجه می‌رسیم البته ما این اراده را از لحاظ جمعی و سیاست‌گذاری‌ها علی‌رغم تدوین برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم، اسناد بالادستی، نظام سلامت و سیاست‌های مقام معظم رهبری نداریم.

وی افزود: در موضوع معیشت زمانی که تعرفه پزشکان عمومی را تعیین می‌کنیم، جزو پایین‌ترین تعرفه‌ها است اما در هزینه‌های شغلی با پزشک متخصص برابری می‌کند و تنها تفاوت در حرفه‌ی پزشک عمومی و پزشک متخصص است البته این تفاوت نباید معنی دار باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از کاهش صد درصدی تفاوت میان حقوق پزشکان عمومی و پزشکان متخصص در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: این تفاوت به صفر رسیده اما هنوز با همکاران جراح تفاوت‌های معنی‌دار وجود دارد.

نوربخش با اشاره به مالیات پرداختی پزشکان ادامه داد: پزشکان عمومی و متخصص از جمله قشرهای پایبند به تعهدات هستند اما مهم‌ترین چالش در میان پزشکان عمومی چالش هویتی است.

وی توضیح داد: زمانی که از نظام صحبت می‌کنیم منظور اجزای به هم مرتبط هستند اما سوال اینجاست نقش پزشک عمومی در نظام سلامت چیست؟ در نظام سلامت مبتنی بر پزشک خانواده این نقش مشخص است اما در نظام سلامت کنونی اینگونه نیست.

نوربخش با بیان اینکه تمام منابع درمانی در سازمان تأمین اجتماعی در گذشته هفت هزار میلیارد بود، گفت: اکنون این مبلغ به 16 هزار و 700 میلیارد تومان یعنی به بیش از دو برابر رسیده است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تحلیل و ارزیابی اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران عنوان کرد: محور نظام سلامت و پزشکی عمومی ، پزشک خانواده است اما اجرای طرح پزشک خانواده علی‌رغم تصور برخی از افراد برای ارائه خدمات با کیفیت هزینه‌های بالایی را به دنبال داشته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده هزینه‌‌های نا به جای نظام سلامت حذف شده، افزود: رویکرد برون رفت از مشکلات سلامت پزشک خانواده است.

وی درباره پرداختی سازمان تامین اجتماعی به پزشکان عمومی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بدهی‌شان را به مراکز درمانی تحت پوشش خود تا آذر ماه 94 پرداخت کرده‌اند همچنین پرداختی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به روز است اما درباره پرداختی به بیمارستان‌‌های خصوصی دو ماه عقب هستیم که سعی داریم در آینده‌ای نزدیک آن را بپردازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
جالبه تامین اجتماعی هرساله باافزایش حق بیمه باعث بیکاری خیلی ازجونان میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
تحت پوشش قرارگرفتن هزینه های دندانپزشکی مثلا عصب کشی, ترمیم سطحی, روکش دندان, جراحی لثه
Germany
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
عملاً دفترجچه درمانی هایی که در دست داریم بدون بیمه تکمیلی حکم دفترچه یادداشت را دارند و اکثر داروها خارج از تعهدات و آزاد میباشد.
آخرین اخبار