آیت الله علوی گرگانی گفتند: از مهمترین راهکارهای حل مشکلات کشور تلاش در زمینه اقتصاد مقاومتی است، نباید تولیدی های بزرگ کشور در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل باشند باید این کارگاه دوباره احیا و یا در مسیر تولید قرار گیرند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار با  همتی مدیر عامل بانک ملی کل کشور ضمن تقدیر و تشکر و تبریک و تهنیت به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین علیه السلام با قرائت آیه: «وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ لَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذينَ يَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ » افزودند: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مسئولین عزیز و خدمت گذار با علما و بزرگان و مراجع ارتباط برقرار می کنندو از آنها راهنمایی می طلبند.

ایشان ضمن آرزوی نتیجه بخش بودن این راهنمایی ها و بیان وجود مشکلات در کشور افزودند: البته ریشه برخی از مشکلات مطرح شده برگشت می کند به مسئله ی تحریم ها و دشمن می خواست بوسیله تحریمها ایران را تسلیم کند. اما از برکت رهبریت مقام معظم رهبری و صبر ملت و صبر مسئولین مربوطه دشمن نتوانست به اهداف خود برسد. الحمدلله ملت فرمایشات آقا را پذیرفتند و قسمت زیادی از این مشکلات را پشت سر گذاشتیم. گر چه هنوز هم دشمن برای آینده ما ، خواب هایی می بیند و نقشه دشمن این است که ایران را از منطقه و خاورمیانه حذف نماید چرا که ایران را مانع خواسته های خود می داند. دشمن، ایران مستقل را نمی خواهد بلکه ایرانی می خواهد که مستعمره آنها باشد.


  آیت الله العظمی علوی گرگانی بیان داشتند: همه مسئولین به اندازه سعی و تلاش خودشان جهت رفع مشکلات باید همت کنند و راه هایی را پیدا کنند برای بیرون رفت از این مشکلات که یک راه آن را مقام معظم رهبری راهنمایی کردند و آن بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است.

ایشان در ادامه فرمودند: اگر بتوانیم بحث تولیدات داخلی را پایدار و استوار کنیم صد در صد قسمت مهمی از مشکلات حل می شود.. الان قسمت بالایی از تولید کشور تعطیل یا نیمه تعطیل است و اگر تولید کشوری تعطیل شود قهرا آن کشور دچار خسران می شود.
این مرجع بزرگوار تقلید در ادامه بیان داشتند: وام هایی که به ملت داده می شود نباید موجب فشار به مردم شود چرا که فشار به آنها فشار به خود شماست. حتی دوستانی که وابسته به خود دولت هستند و وام دریافت کرده اند نزد ما می آیند و از پرداخت دیرکرد وام گله مند هستند.


معظم له در ادامه بیان داشتند: باید مسئولین و اقتصاد دانان عزیز هم اندیشی کنند، برنامه ای بریزند و کاری کنند که ملت خیلی آسیب نبیند و شما هم آسیب نبینید و خداوند هیچ وقت کاری را لاینحل نمی گذارد.

  آیت الله العظمی علوی گرگانی در پایان افزودند: هر دولتی که سرکار می آید یک دیدگاهی دارد، یک دولت از طریق گرفتن وام می خواهد به ملت خدمت کند و دولت دیگر می خواهد با پرداخت اقساط آن وام به ملت خدمت کند اما اهدافشان ان شاء الله خدمت به ملت است. نمی شود که همه را متهم به خیانت کرد. اما هر دولتی یک راهی را انتخاب می کند.تبدیل دولت ها قهرا این مشکلات را هم بوجود می آورد. نمی شود دولتی بیاید و بگوید هر چه دولت قبل گفته و انجام داده است ما آن را قبول داریم یا نداریم ، همچنین چیزی در تاریخ ندیده ایم البته این اختصاص به کشور ما هم ندارد هر کشور که بروید همینگونه است.نمی شود که کاسه را سر دولت قبل شکست یا سر این دولت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار