مدیر قطب علمی فردوسی شناسی آثار و اقداماتی که زیر سایه فردوسی و شاهنامه انجام شده است را پشتوانه های فرهنگی و هویتی ایران دانست.

توجه به آثار و اقدامات «پس از شاهنامه» در بزرگداشت سالانه فردوسیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر یاحقی در نشست مشترک فردوسی شناسی که صبح امروز در اداره ارشاد برگزار شده بود گفت: فردوسی یک شاعر نیست بلکه مجموعه ای از فرهنگ و هویت ملی و سند هویت فرهنگی و تمامیت ارضی کشور است و تاثیرات بسیار زیادی بر آثار پس از خود داشته است.
وی کارهایی را که زیر سایه فردوسی و پس از شاهنامه انجام شده است را محور همایش امسال دانست و خاطر نشان کرد: امسال 120 مقاله با موضوع پس از شاهنامه به دست ما رسیده است که 34 اثر برگزیده در کتابی به چاپ رسیده است و در مراسم بزرگداشت امسال رونمایی خواهد شد.

مدیر قطب علمی فردوسی شناسی از جلد دوم این کتاب به صورت لوح فشرده خبر داد و تصریح کرد: جلد دوم این کتاب به صورت لوح فشرده 22 اثر را در بر گرفته است و با توجه به 13 مقاله ای که در نشریه پاژ چاپ شده است، در مجموع 69 مقاله چاپ شده است.

یاحقی از رونمایی چندین کتاب در مورد فردوسی در روز جمعه خبر داد و افزود: ترجمه ترکی فردوسی توسط یکی از اساتید دانشگاه ارزن روم، کتابی از استاد شریفستان از تاجیکستان و دیباچه پنجم شاهنامه که خودم آن را نوشته ام در این مراسم رونمایی خواهد شد.

وی از 25 سخنرانی و ارائه مقاله در 3 نشست خبر داد و گفت: تولیدات و افق علمی در دانشگاه ها قدم کوچکی است که می توان نسبت به مفاخر انجام داد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.