آبادان؛

تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات

تغذیه مناسب برای دانش آموزانی که در آستانه امتحانات هستند بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛در دنیای پرهیاهوی امروز با انواع و اقسام امراض جدید، تغذیه و رعایت رژیم غذایی سالم می تواند برای افراد بسیار مهم باشد. توجه به مصرف صحیح خوراکی های ارگانیک و چگونگی مصرف آنان می تواند از بسیاری بیماری ها پیشگیری کند.

 این روزها همزمان با شروع امتحانات دانش آموزان و تب کنکور برای پشت کنکوری ها توجه به خوراکی ها برای والدین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دانش آموزان باید بدانند با مصرف چه غذاها و یا سبزیجاتی میتوانند  ضریب یادگیری خود را بالا ببرند.دکتر مهوش محمدی متخصص تغذیه در این زمینه  گفت: توجه به غذاهای ارگانیک بخصوص میوه ها و سبزیجات تازه و ترکیب صحیح این خوراکی های مفید می تواند علاوه بر حفظ سلامت جسمی نوجوانان و دانش آموزان به سلامت روحی و فکری آنان نیز کمک کند.

وی افزود : استفاده از ماهی که خوشبختانه به وفور در شهرستان های آبادان و خرمشهر موجود است همراه با سبزیجات تازه و طبخ آن به صورت بخارپز می تواند در تقویت حافظه دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد.

محمدی ادامه داد : تحقیقات جدید نشان می دهد استفاده از رژیم غذایی حاوی امگا 3 تاثیر چشمگیری در یادگیری دارد و این رژیم غذایی همراه با گنجاندن ماهی و میگو در وعده های غذایی روزانه می تواند یک سپر دفاعی بزرگ در برابر بیماری های مانند آلزایمر در بزرگسالی ایجاد کند.

وی در همین خصوص گفت: مطالعات دانشمندان روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که عملکرد ذهنی آنان بعد از استفاده از  زغال اخته، توت فرنگی و توت های وحشی بهبود یافته است و همچنین استفاده از سبزیجاتی با برگ سبز تیره مانند اسفناج نیز در کنار غذاهای دریایی بسیار مفید است.

نازنین دانش آموز سال چهارم دبیرستان است که خود را برای کنکور آماده می کند وی درخصوص رعایت رژیم غذایی و استفاده از تغذیه سالم برای افزایش یادگیری گفت: سعی می کنم صبح خود را با یک صبحانه کامل و ارگانیک مانند تخم مرغ آب پز و میوه هایی مقوی و دارای ویتامین سی آغاز کنم.

وی ادامه دا: میان وعده نیز انواع آجیل ها مانند بادام و گردو را در ژیم غذایی خود جا داده ام و سعی می کنم برای ناهار در هفته سه بار از غذاهای دریایی استفاده کنم .

دکتر احمد نبوی متخصص مغز و اعصاب با اشاره به تحقیقات جدید در زمینه خواص سویا برای جوانان و نوجوانان گفت: از سویا به عنوان سلطان لیستین نام می برند و سویا از جمله مواد خوراکی بسیار مهم برای مغز است.

وی افزود: مغز برای انجام فعالیت های طبیعی خود به استیل کولین نیاز دارد که این ماده به وفور در سویا موجود است و مصرف این ماده غذایی می تواند به تقویت حافظه دانش آموزان و پیشگیری از آلزایمر در بزرگسالان بسیار مفید باشد.

وی گفت: همچین سیب یکی از میوه های بسیار غنی است که طبیعت در اختیار انسان قرار داده و می توانید با مصرف هر روز این میوه به سلامت مغز و دستگاه گوارش فرزندانتان کمک کنید.

توجه به شناخت چگونگی مصرف خوراکی ها سالم برای وعده های مختلف غذایی و ترکیب صحیح آنان برای تغذیه دانش آموزان از الزاماتی است که این روزها والدین باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است که نوع تغذیه می تواند نقش بسزایی در تقویت عملکرد ذهن و مغز داشته باشد.

لذا در این ایام که دانش آموزان به دلیل آزمونهای مختلف فعالیتهای ذهنی و مغزی دوچندانی دارند باید به شیوه صحیحی تغذیه شوند تا  عملکرد ذهنی آنان به نحو مطلوبی بهبود یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.